*Nettavisen* Økonomi.

Morgenbladet økte omsetningen

For 2012 har vi opplevd en betydelig økning i interessen for langsiktige samarbeid fra både kunder og byråer og vi gleder oss derfor til fortsettelsen, sier annonsesjef Espen Håseth i en melding.

For 2012 har vi opplevd en betydelig økning i interessen for langsiktige samarbeid fra både kunder og byråer og vi gleder oss derfor til fortsettelsen, sier annonsesjef Espen Håseth i en melding. Foto: Morgenbladet

Økte annonseomsetningen i 2011 med 19% i forhold til 2010.

Morgenbladet økte annonseomsetningen i 2011 med 19% i forhold til 2010.

Morgenbladet har de siste ni årene kunnet vise til en imponerende og unik opplagsøkning, i sterk kontrast til utviklingen i avismarkedet generelt. Nå melder Morgenbladet en sterk økning også i annonseomsetningen for 2011 på hele 19 prosent.

- Vi er meget godt fornøyde med satsningen vi har gjort for å profesjonalisere Morgenbladets annonsesalg. Resultatet viser at vi har lyktes med å tydeliggjøre både Morgenbladets redaksjonelle profil og spennende satsningsområder og ikke minst vise annonsørene hvilken attraktiv målgruppe vi leverer. For 2012 har vi opplevd en betydelig økning i interessen for langsiktige samarbeid fra både kunder og byråer og vi gleder oss derfor til fortsettelsen, sier annonsesjef Espen Håseth i en melding.

Morgenbladet offisielle opplagstall for 2010 er 23.637, lesertall 2/ 2011 er 94.000. Opplaget har økt også i 2011 og nye tall foreligger i februar.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.