NA24.no

Naken suksess

Sist oppdatert:
Markedsføringskonsulentene i Naked leverte millionoverskudd i fjor og venter økning i år.

- Vi har et godt tilbud i krisetider, sier managing partner Eddie D`Sa til NA24 Propaganda.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Mellom reklame- og mediebyråene
Det var flere som var skeptiske til Naked da de startet virksomheten her i landet for fire år siden, men D´sa mener tiden har vist at deres tilbud har livets rett. Naked Up North er en del av Naked-nettverket med cirka 400 ansatte verden over.

- Det vi har sett er at de etablerte byråene har endret veldig lite i tilbudet sitt, men at de har tatt i bruk «vårt språk» om medienøytralitet og lignende, sier D`Sa.

Naked Up North var et friskt pust i bransjen da de startet den norske virksomheten og selskapet fikk tunge kunder som Nokia, Opplysningen, Tine og Telenor.

Siden har det kommet til oppdrag for storheter som Coca-Cola, som Naked blant annet har assistert i Russland.

Vokser ute
Naked Up North omsatte for rett over ti millioner kroner i fjor og satt igjen med en drøy million kroner i overskudd etter at morselskapet hadde fått sitt

- Utenlandsoppdragene sto for omtrent 30 prosent av omsetningen. Foruten Russland hadde vi oppdrag iblant annet Østerrike, Ungarn og Polen, samt i Sverige og Danmark, sier partner Ørnulf Johnsen i Naked.

Han sier de internasjonale oppdragene er en betydelig fjær i hatten.

- Dette er store internasjonale selskaper som kunne ha valgt å samarbeide med hvem som helst, men som altså har valgt til et lite selskap i Norge, sier Johnsen.

Han er ansvarlig for det nye kontoret i København og Naked har også åpnet kontor i Stockholm. Regionsarbeidet ledes fra Oslo. Etableringen av de to kontorene er finansiert over driften og de to kontorene skal allerede gå i pluss.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere