Naken suksess

Markedsføringskonsulentene i Naked leverte millionoverskudd i fjor og venter økning i år.

13.03.09 10:17

- Vi har et godt tilbud i krisetider, sier managing partner Eddie D`Sa til NA24 Propaganda.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Mellom reklame- og mediebyråene
Det var flere som var skeptiske til Naked da de startet virksomheten her i landet for fire år siden, men D´sa mener tiden har vist at deres tilbud har livets rett. Naked Up North er en del av Naked-nettverket med cirka 400 ansatte verden over.

- Det vi har sett er at de etablerte byråene har endret veldig lite i tilbudet sitt, men at de har tatt i bruk «vårt språk» om medienøytralitet og lignende, sier D`Sa.

Naked Up North var et friskt pust i bransjen da de startet den norske virksomheten og selskapet fikk tunge kunder som Nokia, Opplysningen, Tine og Telenor.

Siden har det kommet til oppdrag for storheter som Coca-Cola, som Naked blant annet har assistert i Russland.

Vokser ute
Naked Up North omsatte for rett over ti millioner kroner i fjor og satt igjen med en drøy million kroner i overskudd etter at morselskapet hadde fått sitt

- Utenlandsoppdragene sto for omtrent 30 prosent av omsetningen. Foruten Russland hadde vi oppdrag iblant annet Østerrike, Ungarn og Polen, samt i Sverige og Danmark, sier partner Ørnulf Johnsen i Naked.

Han sier de internasjonale oppdragene er en betydelig fjær i hatten.

- Dette er store internasjonale selskaper som kunne ha valgt å samarbeide med hvem som helst, men som altså har valgt til et lite selskap i Norge, sier Johnsen.

Han er ansvarlig for det nye kontoret i København og Naked har også åpnet kontor i Stockholm. Regionsarbeidet ledes fra Oslo. Etableringen av de to kontorene er finansiert over driften og de to kontorene skal allerede gå i pluss.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag