NA24.no

Nettannonser til himmels

Foto: Paul Weaver (Paul Weaver - Nettavisen)
Sist oppdatert:
Internettomsetningen eser ut.

Mars måned viste en økt internettomsetning på totalt 13 prosent sammenlignet med samme måned i 2010. Det ble omsatt annonser for hele 208 millioner kroner forrige måned, noe som gir den høyeste månedsomsetningen noensinne, ifølge en melding.

Merkevareomsetningen fortsetter å øke, og i mars økte den totalt med 7 prosent i forhold til mars 2010. Ser vi på stilling ledig, så har veksten økt med sterke 40 prosent sammenlignet med samme periode i 2010.

- Akkumulert kan vi vise til en vekst i 1.kvartal på 9 prosent sammenlignet med samme periode i 2010, med en akkumulert totalomsetning på nesten 560 millioner. Veksttakten i merkevareomsetningen har fortsatt inn i 2011 etter et fantastisk 2010, noe som reflekterer det sterke markedet vi er inne i, forteller daglig leder i INMA Anders Willstedt i meldingen.

- Men selv om det er gledelig å se den høyeste månedsomsetningen noensinne totalt, er det viktig å påpeke at påsken gikk over både mars og april i fjor. Det vil si at vi kommer til å få en «smell» på apriltall da hele påsken faller i denne måneden i år, noe som nok særlig vil gjøre seg gjeldende i rubrikkmarkedet, avslutter han.

Veksten bekreftes av Finn.no som kan vise til sterke tall på merkevare/display den siste tiden.

- Merkevareomsetningen på Finn i mars har vært veldig bra, og den gode trenden vi har hatt de siste månedene fortsetter, forteller Geir Jangås, direktør for marked og salgsutvikling i Finn.no, i meldingen.

Her kan du se alle tall

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere