NA24.no

JUBLER: Salgsdirektør Christine Aannerud og Nettavisens sjefredaktør Gunnar Stavrum.
JUBLER: Salgsdirektør Christine Aannerud og Nettavisens sjefredaktør Gunnar Stavrum. Foto: Paul Weaver

Nettavisen er dobbelt så stor som Aftenposten på mobil

Sist oppdatert:
Nettavisen er i lommen på leserne – fosser fram på mobil.

Nordmenn elsker nyheter på mobil. Den avisen du kanskje nå holder i hånden, er intet unntak.

Mediehuset Nettavisen øker mest på mobil i forrige uke. Det gjør avisen i forrige uke hadde over 250.000 flere mobil-lesere enn NRK og over 400.000 mer enn Dagbladet.

Nettavisen er også dobbelt så stor som Aftenposten på mobil.

Ifølge topplisten til TNS Gallup hadde Nettavisen 2,254 millioner unike mobil-lesere i forrige uke, noe som gir Nettavisen 2. plass på mobil i Norge.

Ser vi på daglig gjennomsnitt, så landet Nettavisen på 551 857 unike daglige lesere – noe som gir Nettavisen en 3.plass.

Det betyr at Nettavisen i forrige uke var dobbelt så store som Aftenposten – både på daglig gjennomsnitt og totaltrafikk.

Aftenposten lå i forrige uke på 260.000 lesere i daglig gjennomsnitt og på 1,074 millioner lesere totalt i forrige uke.

På plass i eliten

– Dette viser også tydelig at det er bedre mobildekning i Akersgata enn på Hasle, sier sjefredaktør Gunnar Stavrum i Nettavisen.

Stavrum sikter til at Nettavisen nylig flyttet inn i Akersgata, mens Dagbladet for noen uker siden flyttet ut av Oslo sentrum og opp til Hasle.

Gunnar Stavrum er ikke blyg når han skal fortelle hvordan Nettavisen i dag fremstår rent redaksjonelt.

– Vi har rykket opp i eliteserien og er best i Norge på blogg, og vi setter oftere og oftere dagsorden med veldig interessante debatter, sier Stavrum.

Nettavisens sjefredaktør ble nylig kåret til årets meningsbærer av Oslo redaktørforening.

Får ikke drahjelp fra staten

Flere lesere, betyr flere annonsører. Det merker Nettavisens salgsdirektør når hun og hennes salgsteam er i møter hos annonsørene.

– Leserne elsker oss og annonsørene elsker oss. Jeg er virkelig stolt av hva hele Nettavisen-gjengen har fått til, sier salgsdirektør Christine Aannerud til Nettavisen.

Som eneste medium blant de store i Norge, får Nettavisen null pengestøtte fra staten.

– Uten statlig støtte og momsfritak, må vi hele tiden være bedre og frempå i skoene. Det er en styrke for Nettavisen, og som også mange av våre konkurrenter misunner oss, sier Aannerud.

Vokser dobbelt så fort

Markedet på mobil vokser samlet sett med 22 prosent første kvartal og Nettavisen har en vekst på nesten det dobbelte.

Salgsdirektøren jubler over utviklingen.

– Mye av denne suksessen er fordi vi har et glitrende salgsmiljø med gode selgere som hele tiden kan tilby det kundene våre trenger, sier Aannerud.

Totalt hadde Nettavisen 2,254 millioner unike mobil-lesere i forrige uke, noe som gir oss 2. plass. Størst er Nettavisen-nabo VG.

Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere