NA24.no

Valuta USD 7,77 EUR 9,60 GBP 11,12 SEK 92,37
Oslo Børs 0,19%
Foto: Paul Weaver (Mediehuset Nettavisen)

Nettavisen lanserer mobilt stillingsmarked

Sist oppdatert:
Mediehuset Nettavisen lanserer stillingsmarkedet for folk på farten.

Det første heldigitale stillingsmarkedet i Norge ble lansert av Nettavisen i 1998 under navnet Nettjobb. 17 år etter er Nettavisen igjen tilbake på stillingsmarkedet:

- Vi har hatt mange gode samarbeid på stillingsfronten, men vi følte nå at det var på tide å komme med ett eget produkt igjen sier sjefredaktør Gunnar Stavrum.

Tilpasset mobil og lesebrett

Stillingsmarkedet har fått sine egne sider hos Nettavisen med spesialtilpassede løsninger for mobil og lesebrett:

- Stillingsmarkedet vårt fungerer også på desktopmaskiner, men vi er overbevist om at det er på mobilen og lesebrett som våre mest personlige digitale verktøy hvor stillingsmarked vil fungere best.

Her finner du Nettavisen stilling - forsiden

Skal treffe de som ikke er aktive søkere

Målet med stillingsmarkedet til Nettavisen er også å treffe potensielle jobbsøkere som ikke nødvendigvis er aktive søkere.

- Det finnes en stor aktør på det norske markedet som tilbyr den beste løsningen for folk som ønsker å treffe aktive jobbsøkere. Vårt stillingsmarked er optimalisert for å treffe folk som kanskje ikke aktivt er på jakt etter ny jobb gjennom våre digitale flater og sosiale medier, forteller direktør for forretningsutvikling Pål Nisja-Wilhelmsen.

Content marketing på stillingsmarkedet

Det er ikke bare tradisjonelle stillingsannonser som tilbys gjennom løsningen.

- Hele løsningen er tenkt på nytt. Vi har snudd det på hodet for å lage den best mulige løsningen for en digital opplevelse med video, bilder, Linkedin, sosial deling og helt optimalisert for mobil, forteller Nisja.

Her finner du søkesiden til Nettavisen stilling

- I tillegg har vi laget et konsept rundt content marketing og stillinger hvor vi presenterer en arbeidsgiver og en stilling nærmere.

Målet til Nettavisen er ikke å konkurrere med aktørene som har spesialisert seg for å nå de som aktivt søker ny jobb, men være et komplementært tilbud for de som også ønsker å nå potensielle arbeidstagere som ikke er aktive søkere.

Stillingsmarkedet er utviklet sammen med Borealis Media, og er nå lansert i betaversjon.

Her finner du Nettavisen stilling - forsiden

Her ser du et eksempel på en mobil landingsside for stillinger fra Nettavisen

Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere