NA24.no

Nettet gir tv tøff kamp

Vi ser levende bilder på nett oftere og lenger.

YouTube og de andre tilbyderne av levende bilder haler innpå ordinære tv-kanaler, skriver New York Times.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

YouTube er vinneren blant tilbyderne av levende bilder på nett, med en stadig økende andel. Ifølge analyseselskapet ComScore økte nettstedets andel med tre prosent i november i fjor til 31,3 prosent.

Og nettstedets ledelse til sine konkurrenter er betydelig. Nummer to på listen er MySpace som har 4,4 prosent av det samme markedet.

I løpet av november rundt 138 millioner mennesker tre timer og 15 minutter på å se levende bilder på nett. Det er en økning på 45 minutter fra januar i fjor.

For tv-kanalene er dette bekymringsverdi.

- Dersom du opererer en tv-kanal er det faktum at folk bruker et par timer på å se levende bilder på nett verdt å bekymre seg over. Men om det er enkelte deler av publikummet ditt som bruker en eller to timer hver dag, da kommer de aldri tilbake. Disse kommer aldri tilbake, sier analytiker ved Forrester Research til avisen.

Har du medietips? Ta kontakt med NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere