Nettreklame vokser fortsatt

Foto: INMA

Nettannonseringen runder 220 millioner

Veksten i nettannonseringen fortsetter å øke. I september ble det solgt displayannonsering for i overkant av 221 millioner kroner. Dette tilsvarer en totalvekst på 8 prosent sammenlignet med september 2010. Merkevare hadde alene en vekst på 6 prosent, dette viser de siste tallene fra MBL/Nettforum og INMA.

- Disse tallene er gledelige og som forventet, sier Geir E. Engen, fagsjef for digitale medier i MBL i en melding.

Se alle tall på venstre side

- Vi vet at det jobbes godt over hele landet, og det rapporteres om at den solide økningen i annonsemarkedet ser ut til å fortsette, sier Engen i meldingen.

Akkumulert er markedet også i betydelig vekst. Hittil i år har annonseomsetningen i Norge hatt en vekst på 14 prosent. Merkevare har en akkumulert vekst på 10 prosent hittil i 2011.

På rubrikksiden har kategorien stilling ledig økt med 37 prosent i forhold til samme måned i fjor, Bil/Motor står med 17 prosent økning, mens eiendom hadde en økning på 9 prosent.

Annonsetallene er basert på tall som er rapportert inn av medlemmene i MBL/Nettforum og INMA.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.