Nordea velger nytt reklamebyrå

Foto: OLIVIER MORIN (AFP)

Etter en anbudsrunde hvor fire reklamebyråer deltok, har Nordea undertegnet en tre-års kontrakt med DDB.

Nordea har i en tid sett seg om etter en langsiktig partner på reklamesiden som kan hjelpe banken med å oppfylle forretningsstrategien og oppnå de ambisiøse målene.

I anbudsrunden deltok fire byråer som alle viste interesse for å arbeide med Nordea. Valget falt på DDB i samarbeid med digitalbyrået Creuna.

- Vi er godt fornøyd med valget av DDB og Creuna. Nordea har nå undertegnet en tre-års kontrakt med DDB og Creuna for å muliggjøre et strategisk partnerskap og enhetlig kommunikasjon. Vi er sikker på at DDB og Creuna vil bli engasjerte partnere som kan levere slagkraftige og langsiktige kreative løsninger, skriver Arne Lambech, markedsdirektør, Nordea i Norge i en melding.

Nordea vil begynne å jobbe med DDB så snart som mulig. Det nye samarbeidet er organisert slik at det gjenspeiler Nordeas organisasjon. Dette betyr at det ikke vil være noe hovedbyrå, men en reell nordisk organisasjon med et nordisk team.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.