Gå til sidens hovedinnhold

Norske ledere leser VG

Dagen blir ikke helt den samme uten for ledere i næringslivet.

Kartlegging av leservanene til ledere i norsk næringsliv og offentlig sektor viser at VG øker i popularitet blant denne yrkesgruppen.

NA24 Propaganda – landets største medienettsted

Totalt 3075 ledere har vært med på Fagpresseundersøkelsen gjennomført av Synovate MMI, og resultatene viser at VG leses av hele 7000 flere ledere nå enn i fjor.

Dagbladet på sin side gikk tilbake med 3000 i forhold til i fjor.

Oppsiktsvekkende tall
Ifølge Bente Dahlum, seniorkonsulent i Synovate MMI og ansvarlig for Fagpresseundersøkelsen, er dette oppsiktsvekkende tall.

- Fordi avisene har hatt opplagsfall de siste årene er et tilfang på 7000 nye lesere blant norske ledere oppsiktsvekkende. VG har dermed totalt 249.000 lesere blant norske ledere og er derfor den desidert mest lest blant de aviser og blader som var med i undersøkelsen, sier hun i en pressemelding.

Nest mest lest
Som nest mest leste avis i denne målgruppen ligger Dagens Næringsliv med 171.000 lesere og Aftenposten med 169.000.

Også blant toppledere gjør VG det godt med en økning fra 130.000 til 144.000 lesere.

Datainnsamlingen til Fagpresseundersøkelsen ble foretatt fra oktober 2006 til april 2007.

Det er også verdt å merke seg at det totale antall ledere har steget fra samme periode for i fjor.

Reklame

NÅ: Black Friday-pris på Garmin-favoritten fenix 5 Plus