*Nettavisen* Økonomi.

Ny plan fra planB

Avispapir er et tilbakelagt stadium for gratisavisen planB.

Fra nå av er det glossy magasin som gjelder.

- Vi ser dette som en naturlig utvikling for planB som produkt og merkevare. Flere og flere annonsører etterspør bedre papirkvalitet, sier markedssjef Øystein Roti.

NA24 - din næringslivsavis

Nye planB vil fortsatt være et riksprodukt med lokale bilag selv om distribusjonslogistikken er endret noe, blant annet i form postutsendelse utenfor de største byene.

Mer media og reklame? Les NA24 Propaganda

Utnytte særegenhet
Sjefredaktør Duy Dinh forteller at planB i lang tid har hatt et ønske om utnytte særegenheten og styrken som ligger i magasinformatet.

- Vår primærmålgruppe er de opinionsledende i målgruppen 18-35 år. Disse oppdaterer seg i større grad gjennom magasiner. Vi tar målgruppen på alvor og ønsker framover å levere enda bedre innhold innen ung kultur. Dette er også et grep for å tilpasse produktet planB bedre i en stadig mer mangfoldig mediehverdag.

Naturlig utvikling
Det nye magasinet beholder det etablerte planB-konseptet selv om form og profil er noe justert. planB overvåker fortsatt hovedområdene musikk, film, mote, spill, uteliv og forbrukerteknologi. Utover dette vil magasinet også dekke temaer som sport, reiseliv, litteratur, interiør, design, mat og drikke, kunst, scenekunst, foto/grafisk i varierende omfang.

- Vi ønsker å lage et nisjeprodukt med tematisk bredde. Med et magasinformat med lang levetid, kan vi gå mer i dybden enn tidligere. Den nye papirkvaliteten skal også utnyttes visuelt, sier Dinh.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.