NA24.no

Ny sjef i Cart Media

Selskapet forbereder seg på vekst og hanker inn ny leder.

Sturla Hammer har tiltrådt som sjef i Cart Media. Selskapet har spesialisert seg på å levere reklame i dagligvarehandelen i Norge.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Sturla Hammer kommer fra stillingen som salgsdirektør i Posten. Hammer har i tillegg lang erfaring fra mediebransjen som blant annet markedssjef i TV 2 og markedsdirektør i Telenor Bedrift.

- Sturla var unektelig den soleklare kandidaten for å dra selskapet og markedet i den retningen. At Sturla aksepterte tilbudet om å drifte Cart Media viser at selskapet er et attraktivt sted å jobbe, hevder styret leder Bent Fuglesang, i en pressemelding.

2008 dårlig lesning
Selskapet som de siste år har ligget stabilt over 30 millioner kroner i omsetning, har hatt et fallende resultat siden 2005. Fra et resultat på 3,3 millioner kroner før skatt, til drøye millionen i 2007. Ovenfor NA24 Propaganda røper den ferske sjefen at 2008 bli verre.

- Fjoråret var et investeringsår i ICA-kjeden. Om det ikke akkurat blir trist lesning, så blir det i hvert fall dårlig, sier Sturla Hammer.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Men han påpeker at investeringen skal hentes inn ved økte salgsinntekter i år.

Tror på framtiden
Hammer har også stor tro på framtiden for annonsering i dagligvarehandelen.

-Omsetningen i dagligvarehandelen følger ikke finanskrisen. I 2009 vil det omsettes for mer enn i 2008. Dette gir igjen en økt medieeksponering for våre annonsører, reklamerer han.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Få de viktigste nyhetene rett på mobilen

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere