Gå til nye Nettavisen

Lyst til å se den nye Nettavisen?

NA24.no

Ny sjef i Cart Media

Selskapet forbereder seg på vekst og hanker inn ny leder.

Sturla Hammer har tiltrådt som sjef i Cart Media. Selskapet har spesialisert seg på å levere reklame i dagligvarehandelen i Norge.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Sturla Hammer kommer fra stillingen som salgsdirektør i Posten. Hammer har i tillegg lang erfaring fra mediebransjen som blant annet markedssjef i TV 2 og markedsdirektør i Telenor Bedrift.

- Sturla var unektelig den soleklare kandidaten for å dra selskapet og markedet i den retningen. At Sturla aksepterte tilbudet om å drifte Cart Media viser at selskapet er et attraktivt sted å jobbe, hevder styret leder Bent Fuglesang, i en pressemelding.

2008 dårlig lesning
Selskapet som de siste år har ligget stabilt over 30 millioner kroner i omsetning, har hatt et fallende resultat siden 2005. Fra et resultat på 3,3 millioner kroner før skatt, til drøye millionen i 2007. Ovenfor NA24 Propaganda røper den ferske sjefen at 2008 bli verre.

- Fjoråret var et investeringsår i ICA-kjeden. Om det ikke akkurat blir trist lesning, så blir det i hvert fall dårlig, sier Sturla Hammer.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Men han påpeker at investeringen skal hentes inn ved økte salgsinntekter i år.

Tror på framtiden
Hammer har også stor tro på framtiden for annonsering i dagligvarehandelen.

-Omsetningen i dagligvarehandelen følger ikke finanskrisen. I 2009 vil det omsettes for mer enn i 2008. Dette gir igjen en økt medieeksponering for våre annonsører, reklamerer han.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Rapporter om feil i artikkelen

Vil du delta i debatten?
Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt. Her kan du enkelt bidra med din mening
(tjeneste under utvikling).

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!