*Nettavisen* Økonomi.

Nye koster skal selge Bergen

Fra Venstre Carl-Erik Michalsen (KJS Servering) , Roger Holthe Olsen (Nor PR), Janicke Hansen (Arenagruppen) og Gunnar Nilsen (BT) Foto: SRF

Ny styreleder og nye styremedlemmer i byens salgs- og reklameforening.

22.05.12 10:53

Salgsdirektør i BT, Gunnar Nilsen, tar over stafettpinnen som styreleder for Salgs- og Reklameforeningen i Bergen (SRF) etter administrerende direktør i industrivarehuset Albert E. Olsen, Vegard Sletten. I tillegg kommer partner i kommunikasjonsbyrået Nor PR, Roger Holthe Olsen, senterleder i Arenagruppen, Janicke Hansen og markedssjef i KJS Servering, Carl-Erik Michalsen, inn i styret.

Gunnar Nilsen, som i dag har salgs-, personal- og resultatansvar for all omsetning i alle mediekanaler overfor relasjons- og nøkkelkunder i Mediehuset Bergens Tidende, er takknemlig for tilliten som ny styreleder.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

– Vegard Sletten har gjort en solid jobb og jeg er naturligvis glad for å ta opp arven etter ham og for å få en slik mulighet. Jeg ser fram til å få bidra i en enda mer framtredende rolle enn tidligere, sier Nilsen, i en pressemelding.

Ny kompetanse inn i styret
De nye styremedlemmene tilfører ny kompetanse til styret og foreningen.

– Gjennom våre tre nyankomne styremedlemmer i Roger Holthe Olsen, Janicke Hansen og Carl-Erik Michalsen får SRF enda bredere kompetanse å trekke veksler på. Jeg er sikker på at dette vil være med på å styrke vår posisjon i Bergen, sier Nilsen, i meldingen.

Kommunikasjonskompetanse fra PR-bransjen
Roger Holthe Olsen, partner i Nor PR, jobber til daglig med PR- og medierådgiving samt utvikling og oppfølging av kommunikasjonsstrategier. Olsen har en utdanningsbakgrunn fra Universitetet i Bergen og Høgskolen i Bergen. Han har erfaring fra lokalradio, informasjonsavdelingen i TV 2 og som journalist i gateavisen Megafon.

– Foreningen er en sentral møteplass for næringslivet i Bergen og et viktig sted for nettverksbygging og kompetanseutveksling. Jeg ser virkelig fram til å bidra med blant annet økt synlighet for SRF både lokalt og nasjonalt, sier Olsen, i meldingen.

Handelserfaring fra kjøpesenterbransjen
Janicke Hansen, senterleder i Arenagruppen, er utdannet Cand. Philol. med hovedfag i Folkloristikk (kulturvitenskap) ved UiB, samt Markedsøkonom fra BI. Hun har 11 års erfaring fra kjøpesenterbransjen. I Arenagruppen er hun senterleder for kjøpesentrene Laksevåg Senter og Gullgruven.

– Jeg har lang erfaring med handels- og salgsbransjen i bergensregionen og gleder meg til å bruke disse erfaringene i SRF-sammenheng, sier Hansen, i meldingen.

Markedserfaring fra restaurantbransjen
Carl-Erik Michalsen, markedssjef i KJS Servering AS, har sin bakgrunn fra Handelshøyskolen BI med bachelor i markedsføring. Senere har han gjennomført Master of Management-studier i økonomi for beslutningstakere. Han har seks års fartstid som markedssjef i KJS Servering.

– SRF er en forening med en lang og solid historie, jeg er glad for å få muligheten til å bruke min markedskompetanse også i regi av SRF, sier Michalsen, i meldingen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.