NA24.no

Nytt verktøy for sosiale medier

Foto: Montasje
Meltwater lanserer kundebehandlingssystem for profesjonell bruk av sosiale medier.

Norsketablerte Meltwater Group, en av verdens ledende overvåkere av sosiale og tradisjonelle medier, lanserer i dag Meltwater Engage, et CRM-system i sosiale medier. Med Meltwater Engage kan man lytte til, analysere og engasjere seg i det som blir sagt. Det gjør verktøyet til det mest omfattende som finnes ved profesjonell bruk av sosiale medier for selskaper, merkevarer og byråer.

Verktøyet gir informasjon om hvem som snakker om tema din bedrift interesserer seg for, slik at du mer målrettet kan involvere deg i en diskusjon. Bedrifter kan også ta nytte av målinger og avanserte samtaleanalyser. Ved å fokusere på individer fremfor et tema, bidrar Engage til å utvikle personlig og troverdig forhold til sine målgrupper.

- Sosiale medier har gitt mye mer makt til kundene, og er et fantastisk virkemiddel for påvirkning av merkevarer og bedrifter, sier Birte Steen, leder av Meltwater Buzz i Norge.

- Med Meltwater Buzz Engage, kan selskaper respondere på denne utviklingen ved å identifisere relevante samtaler og involvere seg i disse. Engage gir bedrifter muligheten til å engasjere seg mye mer målrettet, og gjøre samtaler til kunder, forteller Steen.

Meltwater Buzz Engage inneholder:

  • Unike, omfattende profiler på hver enkelt “forfatter” i sosiale medier, med detaljert historie og analyser av vedkommenes innflytelse og nettverk. Engage gir informasjon om biografi, tidligere aktiviteter i sosiale medier, tidligere kommunikasjon rundt ditt eller andres merkenavn og stemnignsoppfattelse.
  • En innboks med oversikt over all innkommende kommunikasjon som gir deg muligheten til å respondere umiddelbart.
  • Direkte tilgang til respons gjennom retweets, @message eller direkte meldinger. Brukere kan også dele samaler funnet på for eksempel Twitter og Facebook, kommentere på samtaler, markere som favoritter eller legge til som kontakter.
  • Oversikt over all kommunikasjon du tidligere har gjort mot individer
  • Analyser av samtaler og marking av relevante individer
  • Detaljer måling og analysering av aktiviteter i sosiale medier, inkludert effektivitet, engasjement, merkevarepåvirkning, hvem som er mest involvert I ditt selskap, mest active retweeters etc.
  • Meltwater har vokst til å bli et $100 millioner selskap ved å levere overvåkning av sosiale og tradisjonelle medier. Meltwater kjøpte opp det sosiale CRM-selskapet JitterJam i mars 2011, og BuzzGain i 2010. For å møte målet om å omsette for $100 millioner I sosiale medier alene, vil meltwater fortsette å kjøpe selskaper og teknologier som kan gi dem en utvidet produktgruppe.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere