Gå til sidens hovedinnhold

Opp 18,4 prosent med nettreklame

Freia opplevde salgsboost på melkesjokolade.

Kraft Foods fikk knalluttelling for fjorårets reklamekampanje på internett for Freie melkesjokolade. Salget økte med 18,4 prosent i kampanjeperioden mellom februar og desember, skriver Dagens Næringsliv (DN).

NA24 - din næringslivsavis

Veksten i sjokolademarkedet som helhet var på 6,2 prosent i fjor.

Nettreklamen hadde tematikk fra norske folkeeventyr.

- De siste tre årene har vi gått fra å nesten ikke bruke ressurser på internettmarkedsføring, til å absolutt være til stede på nettet, sier produktsjef for melkesjokolade i kraft, Cecilie Stene-Johansen, til DN.

NA24 skrev mandag at Norge er det landet hvor annonsørene bruker mest penger per nettbruker, over 1000 kroner i året.

Har du et næringslivstips - kontakt NA24

Reklame

Black Week: Her får du oversikt over alle salgene