Gå til sidens hovedinnhold

Overskudd for Aabø

Informasjonsrådgiverne Aabø & Co klarte ikke å matche fjoråret, men vokser videre.

PR-byrået Aabø & Co med Jarle Aabø i spissen økte omsetningen i 2006 med ni prosent til 10,3 millioner kroner, sammenlignet med året før.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Doblet bemanningen
Selskapet er inne i sitt femte driftsår og brukte store deler av fjoråret på å utvide staben og flytte. Det påvirket resultat før skatt, som endte på 1,5 millioner kroner i 2006, mot fire millioner kroner året før.

- Årsaken til det reduserte overskuddet er at vi har vært en bedrift i oppbygging. I fjor flyttet vi inn i nye lokaler og i forbindelse med det hadde vi en del engangskostnader. Vi har også skilt ut en del av virksomheten i datterselskap, men omsetningen totalt for Aabø & Co, med tilhørende selskaper, steg med ni prosent, sier Jarle Aabø til NA24 Propaganda.

Aabø & Co har også ekspandert til Bergen, hvor Jarle Aabø eier 34 prosent av det nye selskapet, og Cato Bruarøy det resterende.

- Det går veldig bra i Bergen. Nå er de inne i rekrutteringsfase og skal øke fra to til fire ansatte. Selskapet har inngått lange avtaler med vesentlige aktører, forklarer Aabø.

Styrer mot overskudd
Også i Oslo har selskapet inngått langsiktige avtaler.

- I Oslo har vi gått fra å være et ferskt og umodent selskap og til et modent selskap i det vi er inne i femte driftsår. Vi har også inngått flere lange avtaler og blir mye brukt i medie- og omdømmekriser, forteller Aabø.

Overskudd forventer Aabø også i år, men han vil ikke spekulere i hvor stort det blir.

- Jeg tror vi kommer til å ligge mellom ti og tolv millioner kroner i omsetning, men resultatet er det vanskelig å si noe om. Det blir overskudd i år også, det blir det. Vi har et stort fokus på kostnader, sier Aabø.

Reklame

Black Week: De beste kuppene du gjør på Fjellsport-salget