NA24.no

Overskuddet kuttet i to

Adm. dir i kommunikasjonsnettverket WPP
Adm. dir i kommunikasjonsnettverket WPP
Sist oppdatert:
Kommunikasjonsgigant med redusert omsetning.

WPP eier blant annet Burson Marsteller, Hill & Knowlton, Grey, Mediaedge og Mediacom og er engasjert i de fleste deler av bransjen.

I går presenterte WPP-nettverket rapporten for andre kvartal i år. Rapporten viser blant annet at overskuddet gikk ned med 47 prosent, sammenlignet med samme periode i fjor. WPP fikk et overskudd på 179 millioner pund, 1,75 milliarder norske kroner, før skatt.

Nettverket skriver i rapporten at de har blitt mindre avhengige av inntektene fra reklamevirksomheten. Drøyt 60 prosent av inntektene kommer fra annen virksomhet som pr, rådgivning og design. WPP har også gjort flere store oppkjøp, blant annet TNS (i Norge TNS Gallup).

WPP reduserte omsetningen med åtte prosent i andre kvartal.

WPP-sjef Sir Martin Sorell skriver at de regner med nullvekst neste år. WPP hadde i 2008 131.000 ansatte, men i løpet av 2009 har 6500 personer måttet gå.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere