NA24.no

P4 kutter prisene

- Flere av våre konkurrenter har varslet kraftig prisoppgang fra nyttår. Vi gjør nå det motsatte. Fra nyttår setter vi ned prisene, sier salgsdirektør Trond Killingstad i P4 Radio Hele Norge.
- Flere av våre konkurrenter har varslet kraftig prisoppgang fra nyttår. Vi gjør nå det motsatte. Fra nyttår setter vi ned prisene, sier salgsdirektør Trond Killingstad i P4 Radio Hele Norge. Foto: Dyveke Skauge/P4
Radiokanalen går mot strømmen.

Med flere lyttere enn noen gang og kommersiell radio i vekst setter P4 ned prisene for 2012.

P4 har vokst jevnt gjennom 2011 og vil ved starten av 2012 har flere lyttere å selge enn noen gang tidligere. Dette gir handlingsrom, og nå åpner kanalen dørene og setter ned prisene fra nyttår.

Motstrøms
- Flere av våre konkurrenter har varslet kraftig prisoppgang fra nyttår. Vi gjør nå det motsatte. Fra nyttår setter vi ned prisene, sier salgsdirektør Trond Killingstad i P4 Radio Hele Norge i en melding.

I gjennomsnitt senkes prisene 3,75 prosent for 2012, med priskutt på 15 prosent i januar, august og desember.

Les også: Suksess for P4

- Årsaken er at vi får stadig flere lyttere på kanalen - flere lojale lyttere enn vi klarer å selge til annonsørene. TV-kanaler sliter med seertallene - og øker prisene, sier Killingstad i meldingen.

Les også: Reklameradio nærmer seg NRK

Han utelukker ikke at andre kommersielle radiokanaler vil følge etter.

- Kommersiell radio har aldri stått sterkere. Radio Norges inntog og fremgang i medielandskapet har bidratt til god fart i radiolyttingen. Og vellykkede nisjesatsinger som for eksempel P5 har sørget for at de to store, kommersielle radioproduktene «P4+» og «Radio Norge+» har vokst seg enda mer robuste og attraktive for lyttere og annonsører. Enda hyggeligere er det at tiden lytterne oppholder seg på kanalen også øker, sier Killingstad i meldingen.

Medier spiller høyt
P4s salgsdirektør mener TV 2 og andre ledende medier spiller høyt når de nå øker reklameprisene relativt kraftig i 2012.

Les også: Radio Norge tar igjen P4

- Den internasjonale økonomien skjelver, og mange mener det bare er et spørsmål om tid før ny finansuro rammer Norge hardere. Da kan annonsørene på ny bli tvunget til å tenke alternativt til de store TV-kampanjene og heller gå for mer kostnadseffektive kombinasjonsløsninger, forteller P4s salgsdirektør i meldingen.

P4 er Norges største kommersielle radiokanal, og er nå i ferd med å passere 1,4 millioner daglige lyttere. Kanalens største suksess, Radiofrokosten, samler så mange som 800.000 lyttere foran radioene.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere