NA24.no

Valuta USD 8,08 EUR 9,62 GBP 10,93 SEK 91,28
Oslo Børs 0,76%

Paris Hilton twitrer om Solo

Paris Hilton hjelper Solo med markedsføring.
Paris Hilton hjelper Solo med markedsføring. Foto: Montasje
Skal hjelpe Solo å bli berømt

Propaganda24 har tidligere skrevet at den norske brusen skal bli internasjonal stjerne nå får de hjelp fra realitykjendis.

Paris Hilton gir Solo drahjelp i jakten på verdensberømmelse. Hennes gla'-meldinger på Twitter i dag nådde nær fire millioner fans over hele verden.

– Med ambisjoner om å bli kjent utenfor Norges landegrenser, trenger vi hjelp fra folk som har minst like mange venner som oss, sier Solo-sjef Joakim Sande – og referer til Solos status som nasjonalbrus for over fire millioner nordmenn.

De siste ukene har Solo hatt en PR-strategi hvor amerikanere i Los Angeles har fått høre om – og smake på – den norske nasjonalbrusen.

- Responsen har vært overveldende, og når målet er verdensberømmelse, er gode venner gull verdt, skriver Solo ubeskjedent i meldingen.

– Paris Hilton har delt budskapet vårt med sine fire millioner følgere på Twitter. En amerikaner med norske aner, som atpåtil er superpopulær. Det var helt naturlig for oss å spørre henne om hjelp, skriver Joakim Sande, som forteller at samarbeidet med den blonde brusdrikkeren ikke slutter her.

15 seconds of fame
Paris Hiltons tweet skulle trekke folk til Solos kampanjeside solo.no, som ble lansert tidligere i dag. På Solo.no kan fans av den gule brusen legge igjen sin beskjed til verden, komplett med bilde av seg selv.

– Ideen er at alle som vil, skal få sine 15 sekunder med berømmelse. Beskjedene fra fansen skal rulle på digitale billboards på Sunset Boulevard i Hollywood, Los Angeles. Med responsen vi har fått hittil, får vi bare håpe at de 22.000 spotene vi har til rådighet er nok, skriver Sande.

Dugnadsånden lever
– Ønsket om berømmelse i utlandet er farget av at vi synes Solo er verdens beste brus, og vil fortelle nettopp dét til hele verden. Å tolke fremstøtet vårt dithen at vi er på nippet til å lansere Solo for salg i USA, blir å være alt for optimistiske på våre vegne. De siste par ukene har gitt meg noen tilbakemeldinger ingen tabeller i Excel kunne vært i nærheten av å matche. Kall gjerne det vi driver med en uhøytidelig markedsundersøkelse som gir svært umiddelbare tilbakemeldinger, skriver Sande.

Og at engasjementet har vært stort i Norge i tillegg til i utlandet, gjør Sande stolt og glad.

– Responsen i Norge viser at dugnadsånden er på topp. Jeg har fått hundrevis av henvendelser fra folk som vil hjelpe oss med å gjøre Solo berømt, og på solo.no skal alle, både de med og uten kontakter hos 7-Eleven, hotellkjeder og i universitetsmiljøer, få gitt sitt bidrag, skriver Solo-sjefen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere