NA24.no

Politikk og økonomi slår sladder og sex

(Montasje)
Det er ikke skandaler og sex som skaper flest klikk og reklamekroner for nettavisene, det er seriøse og tunge nyheter.

Det er en sannhet med modifikasjoner at sex selger bedre enn noe annet.

Ifølge analysebyrået Perfect Match henter nettavisene flere reklamekroner på seriøse nyheter enn de gjør på kjendissladder, skriver adage.com

Dette er gode nyheter for journalister og redaktører som gjennom de siste årene motstrebende har vinklet sakene sine tabloid hinsides all fornuft for å huke inn klikk og lesere.

- Jakten på sladder og fremstillingen av underholdning som nyheter er ikke så lukrativ som hittil antatt. Det er meget mulig at det skaper trafikk, men ikke den trafikken som skaper verdier for nyhetsorganisasjonene, sier Tim Ruder i Perfect Match.

Hans analysebyrå, Perfect Match, har sett nærmere på 15 millioner nyhetsartikler fra 21 amerikanske mediasider og konklusjonen er ikke til å ta feil av. Artikler om arbeidsliv, oljeforurensning, Obama-administrasjonen, helse og kosthold, innvandring og bolig står for den beste kombinasjonen av trafikk og reklameinntekter. Mye bedre enn kjendis-skillsmisser og andre celebre sladdersaker.

Les flere saker fra NA24.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere