NA24.no

Posten på byråjakt

(Scanpix)
Sist oppdatert:
Posten søker design- og reklamebyrå for hele Norden. McCann satser på fornyet tillit.

Etter seks år hos Dinamo (og etter hvert Dinamo/BBDO) byttet Posten til McCann i 2007. Nå er kontoen ute på anbud igjen.

Sjekk ut NA24 Propagandas nye medieguide

Satser på fornyet tillit
McCann Worldgroup-sjef Thomas Høgebøl sier til NA24 Propaganda at de vil være med i den kommende konkurransen. Fristen for å melde sin interesse gikk ut på mandag.

- Vi mener at vi har et godt nordisk tilbud som bør passe Posten bra og vi mener også at vi har gjort en god jobb i de snart to årene vi har arbeidet med Posten, sier Høgebøl.

McCann er nå Norges største byrågruppering med en byråinntekt i 2007 på rett over 200 millioner kroner.

Selskapet har vært med på den omfattende omprofileringen av Posten, hvor den nye merkevaren Bring ble lansert sist høst.

- Vi hadde en fantastisk lansering av ny merkevare og Posten er en veldig interessant kunde å jobbe for. Vi satser på fornyet tillit og håper å få fortsette det arbeidet vi holder på med, sier Høgebøl.

- To år i korteste laget
Er ikke to år litt snaut for å få fullt utbytte av et slikt samarbeid?

- Generelt kan man vel si at to år er litt i korteste laget, men det er slik Posten har pleid å gjøre det og det var noe vi var innstilt på. De har tidligere vist at de er langsiktige og samarbeidet vel med sin forrige byråforbindelse over en seksårsperiode. Posten er en omfattende kunde med mange avdelinger og det går alltid litt tid på å bli kjent med organisasjonen og de utfordringene de står overfor i markedet, sier Høgebøl.

(saken fortsetter under bildet)

Over 20 interesserte byråer
Kommunikasjonsdirektør Elisabeth Gjølme i Posten sier til NA24 Propaganda at drøyt 20 byråer har meldt sin interesse for oppdraget.

- Er de fleste store norske med?

- Vi kan vel si det slik at det ikke er noen store overraskelser på listen, sier Gjølme.

Er interessen i tråd med hva dere hadde forventet?

- Ja, det vil jeg si. Vi hadde ventet at det ville være stor interesse om dette oppdraget og det viser også søkerlisten, sier Gjølme.

Hun sier de foreløpig ikke har satt noen tidsramme for når de skal bestemme seg, men at de satser på å komme fram til en avgjørelse forholdsvis raskt.

Posten foretok i forrige halvår en tilsvarende runde på mediebyråsiden. Resultatet da var at Mediacom fikk fornyet tillit som Postens mediebyråpartner.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere