PR-veteran tok gullkornet

Veidekkes kommunikasjonsdirektør Kai Krüger Henriksen fikk hedersprisen i pr-konkurransen Gullkorn.

Kai Krüger Henriksen har blant annet arbeidet 19 år i pr-byrået Burson Marsteller og var sterkt delaktig i å få OL til Lillehammer.

Sjekk ut NA24 Propagandas nye medieguide

Hedersprisvinneren i juryen
Juryen for det andre Gullkornarrangementet delte ut syv priser, seks fagpriser og en hederspris.

Krüger Henriksen var selv deltaker i årets jury, men ikke involvert i utvelgelsen av hedersprisen, og var rørt over prisen.

- Dette er stort for en mann fra en liten by som Arendal. Jeg vil først og fremst få takke til mine gamle kolleger i Burson Marsteller. Jeg vil også få takke til en bransje som deler sine erfaringer, og en slik konkurranse som Gullkorn burde vi hatt for lenge siden, sa årets hedersprisvinner.

Juryleder Claus Sonberg sa i juryens begrunnelse blant annet at Kai Krüger Henriksen fungerte som en brobygger i bransjen og som et bindeledd til blant annet reklame- og sponsorbransjen.

Pris til initiativtakeren
Kveldens første pris gikk til Hafslund og deres byrå PR-operatørene. Øystein Bonvik mottok prisen på vegne av byrået og Bonvik var også initiativtaker til Gullkorn.

Prisen fikk Hafslund for klimakonserten CC8 som gikk av stabelen i sommer.

PR-operatørene hadde med fire nominerte bidrag flest vinnersjanser i finalen, men det ble med denne prisen i år.

Årets produktprofilering gikk til Finn.no og Burson Marsteller for prosjektet «Mote og Gjenbruk».

Apeland Informasjon og Helsedirektoratet vant prisen for psykisk helsekampanjen «Et åpent sinn-ungdom».

Dinamo PR hadde de to nominerte bidragene i klassen «Årets organisasjonsbygger» og vant prisen for sitt arbeid for Telenor.

Nucleus vant prisen i åpen klasse for fagbladet Sykepleien.

Årets nyskapingspris gikk til Colt Kommunikasjon som er et ungt pr-byrå som har spesialisert seg på pr i sosiale medier.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.