NA24.no

Proffice med ny profil

Foto: Skjermdump
Skal ikke lenger bruke bransjebilder i markedsføring.

Det nordiske bemanningsselskapet Proffice har fått ny profil og logo, etter over 20 år med samme uttrykk. Selskapet velger samtidig en ny og mer offensiv strategi for å få tak i de beste hodene. Første skritt er å fjerne seg fra generiske bransjebilder av pent kledde mennesker med kritthvite smil i kontormiljøer.

- I vår nye kampanje som lanseres i disse dager har vi valgt et illustrasjonsuttrykk som vi mener differensierer oss fra våre konkurrenter. Vi tror tekster og illustrasjoner vil ha en stopp-effekt, og med glimt i øyet får vi vist frem spekteret av vår spesialisering. Den nordiske bemanningsbransjen er i vekst, og vi vil vise hvorfor vi er gode for et stort stykke av denne kaken. Vi ønsker å fortelle jobbsøkere at vi leter etter spesialister og ikke generalister, og at hos oss finnes det store muligheter for å forme sin karriereutvikling slik man selv ønsker, sier Ingvild Mørkved, Markedssjef for Proffice, i en melding.

Kampanjen, som er utarbeidet av reklamebyrået DDB, viser ulike eksempler på arbeidsinnsatser Proffice sine medarbeidere gjennomfører i løpet av en vanlig arbeidsdag. Som å kjøre truck 0,8 ganger rundt jorden, eller hjelpe 8 barn til verden.

- Faktum er at hvert fjerde minutt, 365 dager i året, får noen en ny jobb gjennom oss. Det sier litt om hvor mange vi sysselsetter, og hvilken viktig rolle bemanningsbransjen fyller for fleksibilitet for næringsliv og arbeidstakere. Men selv om vi er store er vi opptatt av å se enkeltmedarbeideren og gi alle som ønsker mulighet til å videreutvikle seg gjennom jobben. Proffice er en moderne arbeidsplass med 1000 muligheter, sier Mørkved.

Kampanjen starter denne uken og går parallelt i Norge og Sverige til 22.mai. Den omfatter printannonser, nettbannere og aktiviteter på Facebook , Twitter og egen hjemmeside.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere