NA24.no

Pusekattene tente på TV3

Premieren på Pussycat Dolls slo an på TV3.

Jakten på nytt medlem i Pussycat Dolls fenger seerne, spesielt blant kvinnene.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

I gjennomsnitt fulgte 88.000 seere premieren på programmet. Det gav TV3 hyggelige 9,2 prosent markedsandel i det nasjonale fjernsynsuniverset da programmet ble sendt.

Til sammenligning hadde Top Model USA 91.000 seere i snitt med en markedsandel på sju prosent.

- Dette synes jeg var en veldig hyggelig start. Det er typisk sommerunderholdning og dermed kan man ha tro på at det øker i oppslutning, sier informasjonssjef i TV3, Glenn Ø. Støldal, til NA24 Propaganda.

Den største målgruppen som så på premieren mandag var kvinner i alderen 15 til 29 år på 38,9 prosent.

- Det føyer seg inn i en god kvinnedag, og at nytt konsept som klarer å komme så sterkt ut er imponerende, slår Støldal fast.

Jakten på nytt Pussycat-medlem går over åtte program.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere