NA24.no

Radio 1 jages av lytterne

Radiokonseptet Jaget treffer midt i blinken for Radio 1.

- Det vi vet er at lyttertiden øker, det har vi sett i alle år. Det er en tendens, men det er vanskelig å si om Jaget øker antall lyttere. Det vi derimot vet er at Jaget øker lyttertiden, eller tiden lytterne bruker på å lytte til Radio 1, sier programdirektør i Radio 1 Kristoffer Vangen til NA24 Propaganda.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Det er femte sesongen konkurransen går på Radio 1. Og også i år har radiogruppen delt konkurransen i de fire byene Radio 1 er representert. I år har kanalen trappet opp satsingen på nett.

- Vi har utviklet konseptet hele veien. I år satser vi også sterkere online. Tidligere har vi hatt bloggere og videomeldinger fra den jagede. I år kan du også spille et eget spill online. Her kan du velge de forskjellige byene hvor du flyr over byene på et satellittbilde med et helikopter som du selv styrer, forklarer Vangen.

For Radio 1 er den lokale representasjonen viktig.

- Det lokale er et vesentlig element her. Det er umulig for en i Trondheim å jakte i gatene etter en i Oslo. Det handler om lokalkunnskap, og så er vi tross alt en lokalradio. På Jaget.online derimot, har det ikke noe å si hvor du bor.

Radio 1 har delt ut til sammen mer enn 4 millioner kroner til lyttere som har funnet den jagede. På det meste skal én lytter ha mottatt 200.000 kroner.

Jaget begynte sist mandag og skal gå i to uker.

Har du medietips? Ta kontakt med NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere