NA24.no

Radio øker mest av alle

Foto: crestock/Paul Weaver/Montasje (Nettavisen)
Sist oppdatert:
Så mye vokser annonsemarkedet.

Omsetningsstatistikken for mediebyråene for hittil i år er klart. Se alle tall lenger ned på siden.

Mediebyråene har høstet inn 3,576 millioner reklamekroner etter de første fem månedene i året. Det betyr at omsettingen er 8,9 prosent mer enn i tilsvarende periode i fjor. Det viser rykende ferske tall fra Mediebyråforeningen

- Det er god fart i markedet fortsatt, men dette er ikke ett perfekt bilde tallene, sier Harald Eide-Fredriksen, styreleder i mediebyråforeningen til NA24 Propaganda.

Han konstaterer at det er TV som vokser mest, og mener at det er flere som skulle brukt sine annonseringskroner også på andre kanaler.

- Men jeg mener fortsatt at TV er en sterk annonsekanal legger han til.

Statistikken blir nå utgitt av Mediebyråforeningen, og ikke av MIO som nå er lagt ned.

Se fullstendig oversikt lenger ned

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere