NA24.no

Reklamebransjen vil også slite

Sist oppdatert:
Reklamebransjen får smake det, mener norgessjefen i McCann Worldgroup.

Økonomiske nedgangstider trekker med seg reklamebyråene også. Nå går det mot oppsigelser, og sjefen for McCann Worldgroup, Thomas Høgebøl, mener det er naivt å tro på at tro på noe annet.

NA24 Propaganda – Norges største medienettsted

- Finanskrisen har eksistert i lang tid nå og alle vet den får konsekvenser for alle bransjer. Vi er intet unntak, tvert om. Det kommer nok til å bli nedbemanninger i reklamebransjen også, sier Høgebøl til Finansavisen.

Under forrige nedtur for bransjen, i 2001 og 2002, reduserte selskapet han representerer staben fra 160 til 130 ansatte. Da forsvant også seksti reklameselskap som følge av konkurs, melder Finansavisen. Noen planer om kutt nå vil ikke Høgebøl kommentere.

Starten i 2009 kommenterer han på denne måten.

- Jeg vil si at jeg er avventende til 2009, ikke bekymret. For vår egen del har vi flere bein å stå på nå enn under forrige nedtur, sier Høgebøl og peker på den digitale satsningen til reklamebyrået.

- Det digitale står for 25 prosent av byråinntekten vår, og vokser, også i et tøft marked, sier han til Finansavisen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere