*Nettavisen* Økonomi.

Reklamesvikt for TV2

STOLT: Sjefredaktør i TV 2, Alf Hildrum. Foto: Bendiksby, Terje (SCANPIX)

Men året ble avsluttet med bedring.

TV2 fikk en skikkelig smell i annonsemarkedet i fjor. TV-kanalens reklameinntekter stupte med hele 19 prosent, men i desember viste TV-kanalen en oppgang på 4,8 prosent i reklameinntektene.

I en melding fra eieren A-pressen heter det at «TV 2 klarte imidlertid å snu den negative trenden i løpet av høsten og hadde en god avslutning på året med bedring i reklameinntektene. Veksten har fortsatt inn i 2010».

Det er også klart at TV-kanalen har gjennomført sitt kostnadsprogram på 150 millioner kroner, som ble igangsatt midt under krisen i fjor.

Ifølge Kampanje.com var resultatetet til TV-kanalen på fattige 29 millioner kroner i fjor, mens det for hele TV2-gruppen ble et resultat på 162,6 millioner kroner. For gruppen som helhet ble bunnlinjen løftet av salget av Nettavisen og positiv skatteeffekt i TV2 Zebra.

Kampanje skriver videre at TV2 Gruppens inntekter falt med 11,2 prosent til 2,4 milliarder kroner, mens driftsresultatet falt mmed 18,3 prosent til 150 millioner kroner.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.