*Nettavisen* Økonomi.

Rekordvekst for Max

Steinar Nilsen - fotballekspert på MAX Foto: (TVNorge)

Kanalen passerer TV2 Zebra.

01.06.12 10:36

TV-kanalen Max satte seerrekord for fjerde måned på rad i mai. Max er nå den kanalen som vokser mest av samtlige i det norske TV-universet.

I mai leverte Max en seerandel på 5,5 prosent i kanalens egen målgruppe, som er menn mellom 12 og 44 år. Det er 10 prosent opp fra måneden før, som også var en rekordmåned for kanalen.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

64 prosent ser på Max
Så langt i år opplever Max en vekst på 44 prosent i den mannlige målgruppen, og hele 64 prosent blant hele befolkningen (personer 12 pluss), sammenlignet med samme periode i fjor. Det er mest av samtlige kanaler i det norske TV-universet.

- Hockeysatsingen i april og mai har bidratt til gode seertall. I tillegg ser vi at sportssatsingen, som inkluderer norsk tippeligafotball, trekker flere seere med seg over til kanalen. Men den langsiktige veksten kan i hovedsak forklares med en beinhard satsing på maskulin og humørfylt TV, og et sendeskjema som har som hovedmål å levere uforpliktende og actionfylt underholdning, sier prosjektleder for Max, Vegard Nøss i en pressemelding.

Ligger ikke på latsiden
Max har nå passert konkurrenter som TV 2 Zebra og Discovery Channel i kanalens egen målgruppe, men Nøss har likevel ingen planer om å ligge på latsiden.

- Vi er i ferd med å bygge en viktig målgruppearena for våre annonsører, og det er all grunn til å håpe på videre vekst i høst, sier han.

- Onsdag presenterer vi høstprogrammet for alle kanalene i TVNorge-familien, og om jeg ikke kan si alt nå, kan jeg i hvert fall si at det blir flere egenproduksjoner på Max denne høsten, mer fotball med spanske La Liga, og i tillegg har vi signert en eksklusiv kontrakt med en av Norges mest interessante menn. Vi gleder oss virkelig til fortsettelsen, sier Nøss i meldingen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.