*Nettavisen* Økonomi.

Rimi klare for nye skjermer

På bildet: Fra venstre, Richard Öström, JCDecaux - Cathrine Jarning, IUM, Henning Eriksen, Rimi - Marius Zachariasen, McCann - Paal Tarje Aasheim, McCann. Foto: Anna Seifert (JCDecaux Norge)

Nytt digitalt nettverk på T-banen i Oslo.

Denne uken lanserer JCDecaux sitt nye digitale nettverk på T-banen i Oslo. Totalt 194 skjermer på Oslos ni største T-banestasjoner kalles Digital Metro Panels – DMP. En av de første annonsørene ut er Rimi som lanserer sin 2.0 versjon av sin handle-applikasjon. Med å gjenskape en Rimi-butikk på perrongen.

I kampanjen benyttes bl.a. en kombinasjon av DMP-skjermene og store bannere på perrong. Kampanjen sikter mot å involvere de reisende til å skanne ulike varer via QR kode. Bak kampanjen står reklamebyrået McCann og mediebyrået IUM.

Utendørskampanjen er delt inn i tre deler:

  1. På de digitale skjermene får de reisende demonstrert hvordan de kan skanne varer med Rimi Pluss
  2. De store bannerne er en Rimi Pop Up store hvor de reisende kan starte handleturen ved å skanne varer
  3. For å gjøre det enklere å laste ned Rimi Pluss, har vi tilrettelagt for gratis WIFI er tilrettelagt på perrongene

- Rimi ønsker å gjøre handelen for kunden så rask og rimelig som mulig. Forbrukerne krever mer effektivitet hele tiden ettersom alt blir mer og mer tilgjengelig. Vi har nå gitt dem verktøyet til nettopp det og ønsker å vise kundene at de kan utnytte ventetiden på T-banen til å starte handelen. Samspillet mellom digitale og analoge flater passer veldig bra for å få ut vårt budskap, sier Henning Eriksen, markedssjef i Rimi i en melding.

- Alle undersøkelser viser at folk blir stadig flinkere til å overse reklame. Derfor forsøker vi å ta hensyn til hvilket modus folk er i når vi snakker med dem. Reklame som er relevant, får nemlig langt høyere oppmerksomhet. Denne reklamen for Rimi er jo til og med nyttig, så den tror vi vil ha usedvanlig god effekt, sier Paal Tarjei Aasheim, ansvarlig rådgiver i McCann i meldingen.

- Rimi er en annonsør som tar i bruk ny teknologi og evner å utnytte den til sin fordel. Vi tror signaleffekten er stor ved både være først ute på en ny mediekanal, og samtidig ha et innovativt og spennende budskap. Settingen er perfekt da man har ventetid og kan underholde seg i noen minutter med et relevant og interessant budskap, sier Richard Öström, sjef for forretningsutvikling i JCDecaux Norge i meldingen.

- Det er svært gledelig å se at en ledende og innovativ annonsør som Rimi tar i bruk DMP og T-banen som arena for å kommunisere om sin neste app versjon. Vårt mål er at digital utendørsreklame skal være engasjerende og relevant for publikum. Nettverket når halvparten av Oslos’ befolkning og er en milepæl for utendørs og symbol på hvordan mediet vil utvikle seg over de neste årene. Rimi gjør alt riktig ved å være først ute på flere fronter samtidig, sier Bjørn Erik Broady Aasebø, Markedssjef i JCDecaux Norge i meldingen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag