*Nettavisen* Økonomi.

Røde Kors til Dinamo

Foto: Heiko Junge (SCANPIX)

Etter en konkurranse med nærmere 20 byråer, har Dinamo blitt valgt som byrå for Norges Røde Kors.

Dinamo skriver i en pressemelding at Norges Røde Kors ønsket å redusere antall samarbeidspartnere innen reklame- og kommunikasjon for å samordne ressurser og aktiviteter bedre.

Sjekk ut NA24 Propagandas nye mediaguide

- Etter å ha jobbet med deler av Røde Kors i noen år, vet vi at dette er en organisasjon med mange engasjerte og kreative mennesker. Vi er derfor sikre på at det blir en fin kunde å jobbe med, sier tekstforfatter Knut Harlem i Dinamo.

Harlem mener Røde Kors står overfor store utfordringer i forhold til frafall av automatinntekter og synkende medlemstall. I tillegg opplever Røde Kors en stadig sterkere konkurranse fra andre humanitære organisasjoner.

- Det er slike utfordringer vi liker. Dessuten er utgangspunktet godt, sier Knut Harlem.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

- Gjennom arbeidet Dinamo allerede har gjort for oss, og tankene de har presentert i denne anbudsrunden, er vi trygge på at deres samlede kompetanse er den vi trenger for å få enda mer ut av hver krone. Vi tror derfor 2009 blir et slitsomt, morsomt og forhåpentligvis lønnsomt år, sier Grazyna Samsel.

Røde Kors vil bli kunde i flere av enhetene i Dinamo, deriblant Reklame, PR, Interaktiv og Design, Hovedkontakt vil være rådgiver Erik Loe.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.