NA24.no

Valuta USD 7,77 EUR 9,60 GBP 11,12 SEK 92,37
Oslo Børs 0,19%

Sånn har du ikke sett sykepleierne før

Sist oppdatert:
Tar «en trønder» og krever likelønn mellom kjønnene.

Dinamo tegner bart på landets kvinnelige sykepleiere i Sykepleierforbundets likelønnskampanje.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Startskuddet for kampanjen gikk i helgen under slagordet «Med et pennestrøk kan lønnsgapet minskes».

Kampanjen dreier seg om at kvinner fortsatt tjener mindre enn menn for arbeid av lik verdi, skriver Dinamo i en pressemelding. Sykepleierforbundets mål er en likelønnspott som skal minske lønnsgapet, slik likelønnskommisjonen har foreslått.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

- I tillegg til å være en viktig sak, er likelønn en kommunikasjonsfaglig interessant og utfordrende oppgave. Dette handler ikke om en yrkesgruppe som ønsker bedre betalt, men om likeverd mellom kvinner og menn og hvordan vi som samfunn definerer, og verdsetter, verdiskapende arbeid, sier Eskil G. Sivertsen, kommunikasjonsrådgiver i Dinamo PR. .

Kampanjen skal benytte flere kanaler og virkemidler fra både reklame og PR.

Få de viktigste nyhetene rett på mobilen

- Sykepleierforbundet var klare på sitt behov for å være tydelige i kommunikasjonen og markere at nå er det nok. De kan ikke vente på «lønn i himmelen». Med «et pennestrøk» går sykepleierne rett til sakens kjerne, og understreker at deres tålmodighet er over, sier Erik Loe, rådgiver i Dinamo Reklame:

Teamet fra Dinamo:
Erik Loe, Eskil G. Sivertsen, Ingunn Yssen, Stein Simonsen, Torstein Greni og Anne Gro Carlsson.

Her kan du se en av annonsene fra kampanjen:

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere