NA24.no

Satser på økosommer

Sist oppdatert:
KSL Matmerk legger kampanjen i fellesferien.

I disse dager lanserer KLS Matmerk årets sommerkampanje for økologisk mat. Kampanjen er et ledd i å nå målsettingen om et økologisk matforbruk på 15 prosent i 2015.

NA24 Propaganda – Norges største medienettsted

Kampanjen skal kjøres i Dagbladet Magasinet, VG helg, helgemagasinene til MNO og Media Nor i ukene som kommer.

– Selv om KSL Matmerk har ansvaret for kampanjen, er selve opplegget utviklet i tett dialog med sentrale aktører innen økologisk matproduksjon og handel, sier Jarle Torgersen, økologiansvarlig hos KSL Matmerk, i en pressemelding.

Kampanjen er signert med Ren Glede, et fellesmerke som kan brukes i ulike sammenhenger av ulike aktører i profilering av økologisk mat og økologisk produksjon.

– Vi ønsker å snu på kommunikasjonen og fortelle målgruppen hva økologisk mat er, mer enn hva det ikke er. Målet for kampanjen er derfor å synliggjøre at økologisk mat er 100 prosent hva den utgir seg for å være – det vil si hvis du velger økologisk mat får du ingenting med på kjøpet, sier kommunikasjonsrådgiver Ole Petter Holen i Virtual Garden.

Kampanjen starter i slutten av juni og strekker seg over 3 uker.

I tillegg til bruk av printannonser, bannerannonser og presseomtale, består årets kampanje av en konkurranse der deltakere kan vinne billetter til ØYA-festivalen.

Her kan du se en av annonsene:

Teamet i Virtual Garden har vært Nina Håvik, Nils Are Økland, Tove Rødde, Snorre Seim, og Ole Petter Holen. Foto: Espen Nersveen.

TIBE PR Oslo og ScreenPlay har bistått Virtual Garden med kampanjen. Tibe PR, ScreenPlay og Virtual Garden er en del av A-Com Norge.

Har du et medietips – kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere