*Nettavisen* Økonomi.

Satser på luksusvaner

Nettavisen utvider nettstedet og satser på en egen luksusseksjoner under navnet Lxus.

15.03.08 09:52

Ifølge gründerne skal LXUS være et unikt nettsted med fokus på luksus og livsstil og har som mål å innta posisjonen som Norges beste nettsted rettet mot high-end markedet.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

- Vår ambisjon er at LXUS skal være så bra at brukerne ikke ønsker å forlate nettstedet før de slår av maskinen, forteller gründer og Salgsansvarlig Werner Kling.

Ikke for alle
Werner Kling understreker at det er ikke alle som får annonsere på LXUS.

- Nei, vi ønsker naturligvis at annonsørene skal speile litt av det innholdet og profilen som vi skriver om på siden. - Det er ingen hemmelighet at vi ønsker de annonsørene som retter seg mot de pengesterke kundene.

Medgründer og redaksjonssjef, BjörnAudunn Blöndal forteller at de er veldig opptatt av stilen på nettstedet.

- Vi har hele tiden vært opptatt av det visuelle på denne siden, og er meget stolte over å kunne presentere kanskje den beste billedspesialen på norske nettaviser.

Ut på tur
Og de to «luksusdyrene» har klare oppfatninger om hva de selv definerer som luksus.

- For meg er luksus dyre klokker som Breitling og Rolex, En eksotisk reise til Bali, Dubai eller Mauritius - og ikke minst kvalitetstid med familien. Kan vel også innrømme at jeg drømmer om en Audi Q7, forteller Werner Kling.

- Luksus for meg er å reise langt, langt bort til steder jeg aldri har vært før, og så spise noe jeg ikke har spist før, forklarer Bløndal.

Har du medietips - ta kontakt med NA24 Propaganda.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.