NA24.no

Satser på moteverden

UNG GRÜNDER: Katinka Cecilie Lugg(24) fra Oslo har nylig lansert kvinnemote.no med målgruppe + 30
UNG GRÜNDER: Katinka Cecilie Lugg(24) fra Oslo har nylig lansert kvinnemote.no med målgruppe + 30 Foto: Privat/skjermdump
Sist oppdatert:
Ung kvinne prøver seg som nettgründer.

Katinka Cecilie Lugg(24) fra Oslo har nylig lansert kvinnemote.no med målgruppe + 30.

Startet våren 2011
Kvinnemote.no er opptatt av at alle kvinner i aldersgruppen 30 + skal ha ett utvalg av klassisk kvalitetsmote til fin pris på nettet

Hvorfor klær ?
- Jeg har alltid vært interessert i mote, særlig klassisk kvalitetsmote. Det er ofte at mote av kvalitet er overpriset,sier Lugg til NA24 Propaganda.

Derfor bestemte hun seg for og prøve å starte en klesbutikk for Kvinner på nettet med klassisk kvalitetsmote til lave priser.

Har prøvd før
- Jeg har faktisk prøvd og starte undertøysbutikk en gang, men da var jeg så ung og hadde studier i tillegg pluss at jeg fant ut av at det var kvinne klær jeg egentlig ville jobbe med, så det ble ikke fullført. Men jeg lærte mye av det, noe som har vært med på og styrke meg til og klare og starte Kvinnemote.no, sier hun

Mange kvinner kjenner til disse merkene
- Kvinnemote.no har merker som brandtex, Imtz , Share female og Jensen woman. Hun er de eneste som har disse merkene tilgjengelig i nettbutikk og har eneretten på og ha disse merkene på nettet,sier Lugg til NA24 Propaganda.

Hun har skaffet seg kunder over hele Norge.

Får hjelp av kjæresten
- Jeg har kjæresten min Pål Kiil som har hjulpet meg litt i startfasen ved og kjøp 34% av selskapet.

Sterk konkurranse
Det er ikke mange unge jenter som tørr satse som gründer, og ikke spesielt i et så tøft marked som dette.
Hun konkurrerer mot alt fra norske motemagasiner til nelly.com, og andre nettbaserte salgskanaler rettet mot voksne damer.

- Jeg er veldig fokusert på kundeservice, at det skal være kort leveranse og besvarelse tid på mail, nesten litt personlig service vil jeg si,sier hun

- Også det at kunden som bestiller fra oss kan være 100% sikker på at det er kvalitets varer de får legger hun til.

Er realistisk
- Mine forventninger er realistiske, det vil ta tid og bli kjent og få trofaste kunder særlig i en slik bransje- men etter 1 til 2 år så regner jeg med at 40% av kvinnene i er kjent med Kvinnemote.no, sier hun.

Dessuten så er det ett veldig stort utvalg av ungdomsmote på nettet fremfor damemote, så det er ett marked der,avslutter Lugg til NA24 Propaganda.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere