*Nettavisen* Økonomi.

Satser på norske talenter

Og gjør bilopplæring til quiz.

Bilmerket Peugeot vil styrke posisjonen sin på det norske markedet. Nå kjører franskmennene kunnskapsquiz på nett og radio.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

I kampanjen «Norske Peugeot-talenter» spiller bilmerket på at de er hovedsponsor for Norske Talenter på TV2.

Lite budsjett
I quizen får den som svarer raskest på 15 spørsmål en ukepremie.

Etter ti uker arrangeres en superfinale mellom dem som står øverst på pallen, hvor hovedpremien er lån av en Peugeot kabriolet tre uker i sommer.

Rådgiver i DDB, Yngve Holtberget, vil overfor NA24 Propaganda ikke ut med budsjettet på kampanjen, men forteller at beløpet som er brukt er nærmere 100.000 kroner enn millionen.

Da er ikke Peugeots engasjement i TV 2 Norske Talenter tatt med. Her stiller bilmerket med hovedpremie til vinneren av programmet - en bil verdt 400.000 kroner.

- For «Norske Peugeot-talenter» kjører vi en liten radiokampanje, sammen med en ganske liten nettkampanje. Vil vil også ha vignett for quizen i enkelte av Peugeots printannonser, forteller Holtberget.

Men bra respons
Allerede etter en uke har kampanjen gitt nærmere 25.000 unike brukere, og disse bruker i gjennomsnitt nesten to minutter hver på nettstedet.

- Det er imponerende å se resultatlisten. Enkelte har prøvd å hevde seg opp til 35 ganger.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Bak kampanjen står DDB, med teamet: Anders Foss, Jørgen Gulvik, Ann-Cathrin Sved og Yngve Holtberget. Produksjonsselskap er Soulpolice. Ansvarlig hos Peugeot er Lars Ruud.

Hør de fire radiospottene her (videovindu):

HTML EMBED
video_embed(12270);

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag