NA24.no

Satser på sosiale medier

Foto: Geelmuyden.Kiese
Sist oppdatert:
Geelmuyden.Kiese med tidenes digitalsatsing.

- Å forstå hvordan teknologi endrer forutsetningene for virksomhetens forretningsmodell gjennom digitalisering av innhold og sosialisering av kommunikasjon, er et lederansvar. Å gjøre virksomheten i stand til og håndtere denne endringen strategisk og organisatorisk er et lederansvar. GKs kunder etterspør en strategisk sparringspartner rundt betydningen av sosiale medier. Det får de nå. Alle fagområder og rådgivere i GK skal digitaliseres, og repertoaret skal utvides i takt med etterspørselen i markedet og endringene i kommunikasjonsfaget.

- Sosiale medier er et lederansvar. For mange virksomheter er betydningen av sosiale medier forretningskritisk. Det påvirker kundetilfredshet, lojalitet og salg, merkevarens gjennomslagskraft og omdømme, virksomhetenes innovasjonsevne, produkt- og tjenesteutvikling. Betydningen av sosiale medier er stor, og utviklingen skjer raskt. Vi er derfor svært tilfredse når vi nå lanserer tidenes satsing på sosiale medier, sier Andreas Wabø, administrerende direktør i Geelmuyden.Kiese i Norge i en melding.

Fire på plass, to på vei
- Vi tilpasser oss markedet og skal ha på plass åtte spesialrådgivere fra ulike miljøer og bakgrunner, men alle seniorer med digitale hjerter og stor sosial mediekompetanse. De fire som er på plass er ingen hvemsomhelst i kommunikasjonsbransjen, i hvert fall ikke når vi snakker om sosiale medier og digital kompetanse. Du har sikkert hørt et foredrag av en av dem,sier han i meldingen.

- GKs største investering de neste årene skal gi kundene våre tryggheten om at de får landets beste rådgivning om hvordan de kan beholde og styrke sin konkurransekraft i et fragmentert og uoversiktlig kommunikasjonslandskap, som i stadig større grad digitaliseres og sosialiseres, forteller Wabø i meldingen.

Jorunn Flydal kommer fra Dinamo, der hun senest var ansvarlig for sosiale medier for hele kommunikasjonshuset. Hun er en av dem som har lengst erfaring med strategisk og praktisk arbeid med sosiale medier i Norge, og har spisskompetanse på PR- og markedskommunikasjon.

Tar over flere rådgivere
Med seg på laget får hun Marius Eriksen som kommer fra en ledende stilling i Isobar, og før det en av gründerne av Sermo Consulting. Sermo var et av byråene som banet vei for sosiale medier på et strategisk nivå i Norge. Strategi, analyse, kompetanseheving, merkevarebygging og krisehåndtering er nøkkelord hos Eriksen.

Kompetansen styrkes ytterligere gjennom Henriette Hedløv som tar steget over til GK fra Halogen. Hun er en av Norges mest respekterte strateger og taktikere innen kommunikasjon og merkevarebygging i digitale kanaler, og har blant annet vært innleid rådgiver for store virksomheter som Telenor, TINE, Fjordland, Coop og Hydro.

- Skal du få ting gjort er Karl Philip Lund mannen. En innovatør og entreprenør av rang. Med fartstid innen nettkommunikasjon så lenge nettet har vært allment, tilfører han sårt trengt kunnskap til en hver virksomhet. Og med erfaring fra best cases som Norwegian, Hurtigruten og Enklere Liv får kundene en ekstra dimensjon. Karl Philip er tilknyttet som assosiert partner, lyder meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere