NA24.no

Satser på sosiale medier

Leder av OMG, Jørgen Schibsted.
Leder av OMG, Jørgen Schibsted. Foto: OMG
Sist oppdatert:
OMG kjøper Medialight.

På slutten av foredraget til Medialight under Social Media Days Oslo kom det frem at selskapet selges til OMG.

Medialight har gjennom sin ganske korte eksistens vist seg som et av landets ledende miljøer innen utvikling av kreative kampanjekonsepter, kursing og gode driftsløsninger for bedrifter i sosiale medier. De har titulert seg som «nerder» for å vise sin dedikerte holdning til en kanal som krever kontinuerlig overvåkning, spisskompetanse og merkevareforståelse.

Oppgir ikke kjøpstall
- Prisen vil vi ikke kommentere, sier leder av OMG, Jørgen Schibsted til NA24 Propaganda.

- Medialight vil integreres i vår avdeling «Digital Marketing» hvor vi skal bygge videre på erfaringer fra både Medialight og OMG og bygge en komplett verktøykasse for å hjelpe bedrifter til å lykkes i sosiale medier.

- Navnet «Medialight» vil fases ut og all aktivitet vil skje gjennom OMG, opplyser Schibsted til NA24 Propaganda.

Satser sosialt
I 2011 startet OMG en målrettet satsning på tjenester innen fagområdet. Med dette oppkjøpet vil selskapet være et av Norges største kompetansemiljøer innen sosiale medier.

Schibsted, er svært entusiastisk for hva OMG sammen med «nerdene» fra Medialight kan skape:

- OMG har lenge fokusert på å tilby våre kunder smarte og målbare helhetsløsninger i digitale kanaler. Ved å få Ingvild, Fredrik og Siril på laget øker vi våre gjennomføringsevne og kan tilby både eksisterende og nye kunder fra begge selskaper unike løsninger på tvers av kanaler, i en melding.

Lite utviklet
Medialight på sin side hadde egentlig lagt helt andre planer:

- Etter å ha jobbet i tospann i en periode følte vi nå at det løsnet skikkelig og vi var klare for å satse. Vi ansatte Siril til å hjelpe oss i videre vekst og var innstilte på å bygge sten på sten selv. Men gjennom samtaler med OMG fant vi et sammenfallende fokus og ønske om vekst innen områder som fortsatt er lite utviklet. Vi så muligheten for raskt å kunne spole frem fem år og delta i et miljø hvor vi sammen kan levere mye bredere og skape flere suksesshistorier for våre kunder, sier duoen i en melding.

Medialight har fått mye presseomtale for sine leveranser og vant nettopp «Årets markedspris» for arbeidet hos sin største kunde Strømmen Storsenter.

OMG er allerede er et av landets ledende selskaper inne søkemotormarkedsføring og har blant annet hjulpet Klikk.no til Gulltaggen for beste søkestrategi i 2011.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere