NA24.no

Schibsted kjøper annonseselskap

Foto: Solum, Stian Lysberg (Scanpix)
Kjøper majoriteten i Duplo Media.

Schibsted Vekst AS har ervervet 72% av aksjene i Duplo Media AS, som er en pionér innen selvbetjent bannerannonsering i Norden .- Vi tror at markedet for selvbetjent annonsering vil vokse betydelig de nærmeste årene, sier Lars Vangen Jordet, adm.dir. i Schibsted Vekst AS,melder selskapet i en pressemelding.

Selskapets automatiserte annonseløsning, EasyAd, kan vise til gode resultater etter kort tid,skriver Schibsted i meldingen.

- Selvbetjening gir annonsørene større kontroll og mer fleksibilitet, samtidig som det er kostnadseffektivt. Gjennom Duplo Media er Schibsted Vekst godt posisjonert til både å drive dette markedet framover og ta del i verdiskapningen innen dette feltet, sier Vangen Jordet i meldingen.

Annonsesystemet EasyAd ble først tatt i bruk i fjor høst etter en lengre utviklingsperiode. Sentrale kunder er Dagbladet.no, Aller Internett og A-pressen. EasyAd sørger for at nettstedene kan omsette mer av trafikken i betalte annonsevisninger, samtidig som flere bedrifter får tilgang til å annonsere på nett. Løsningen er den eneste i sitt slag i Norge.

- Vi er svært tilfreds med å få Schibsted Vekst inn på eiersiden, sier daglig leder, medeier og gründer Bengt Berglund. For oss har det vært viktig å finne en finansiell og industriell løsning, da det betyr at vi kan utvikle EasyAd raskere og gi et enda bedre tilbud til nettsteder og annonsører,sier han i meldingen.

Schibsted Vekst AS er en del av Schibsted Media Group. Virksomheten investerer i og utvikler norske online vekstselskaper. Duplo Media AS er Schibsted Vekst sin første investering i norske gründervirksomheter.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere