*Nettavisen* Økonomi.

Se Statnetts breakdancefilm

Foto: LEE CELANO (EPA)

Vil gjenopplive breakdance for å skape interesse rundt strømforsyning.

Statnett går i disse dager på lufta med en av årets største TV-kampanjer. 10 millioner satses p å heve kunnskapsnivået om hva selskapet faktisk holder på med. Statnett har det overordnede ansvaret for at strømmen kommer fram.

- Dette er det dessverre for få som er klar over, sier informasjonssjef Rune Gutteberg Hansen i Statnett i en pressemelding.

For å bygge økt kunnskap, og derved bedre omdømme, engasjerte Statnett reklamebyrået DDB Oslo til å utvikle kampanjen som går på lufta i disse dager.

- Målgruppen er det norske folk. Vi ønsket å fortelle på en enkel og humoristisk måte hva Statnett faktisk gjør. Undersøkelsene viser at det er klar sammenheng mellom folks kunnskap om Statnett sin virksomhet og hvor godt inntrykk man har av selskapet, sier rådgiver Yngve Holtberget i DDB.

Her kan du se filmen:

HTML EMBED
video_embed(12780,1);

Team DDB Oslo: Preben Moan, Camilla Bjørnhaug, Yngve Holtberget, Helene Danielsen og Cyril Boije.

Moland Film: Joachim Trier og Mone Mikkelsen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag