NA24.no

Seerne rømmer «Kjendiskveld»


HAR MISTET DRAGET: Magnus Devold tuller med kjendisnyheter på TVNorge.
HAR MISTET DRAGET: Magnus Devold tuller med kjendisnyheter på TVNorge. Foto: Vidar Ruud (NTB scanpix)
Sist oppdatert:
Over halvparten av seerne har forsvunnet fra humorprogrammet på TVNorge. – Ingen tvil om at vi er skuffet over tallene.

Man kan trygt si at rampelyset er i ferd med å slukne for «Kjendiskveld med Magnus Devold». På fire programmer har Devold mistet over 130.000 seere. Det viser tall fra mediebyrået Carat.

Første program hadde 250.000 seere. Kun 117.000 fikk med seg sendingen tirsdag kveld.

– Ingen tvil om at vi er skuffet over tallene. Men vi har foreløbig ikke planer om å ta av programmet, sier kommunikasjondirektør Espen Skoland i TVNorge til Nettavisen.

– Har ingen framtid

Men TV-ekspertene mener at det spøker for framtiden for programmet.

– Dette var et sjansespill fra TVNorge, men her har man ikke lyktes. Jeg er usikker på hva de gjør til neste år, sier Morten Wiberg i Carat til Nettavisen.

Han viser til at reklamekjøperne forventer flere seere enn dette en tirsdag kveld midt i beste sendetid.

Tross nederlag for Magnus Devold understreker Morten Wiberg at kanalen skal ha ros for at de tar sjanser på nye programmer.

– Men nå må de prioritere et annet program i denne sendetiden, fortsetter han.

Ruben Solbakk Lisøy i mediebyrået MEC er enig.

– Det startet lovende, men med et så kjapt fall er det vanskelig å forsvare denne plasseringen. TVNorge kan gjerne flytte programmet, men det vil ikke forandre oppslutningen, sier Lisøy til Nettavisen.

– Jeg liker ikke å dømme et program så tidlig, men med 117.000 seere har dette programmet ingen framtid, fortsetter han.

TV-EKSPERT: Morten Wiberg i mediebyrået Carat.

Mistet seere til fotballkamp

Magnus Devold er kanskje først og fremst kjent som praktikant i «I kveld med Ylvis». I sitt eget program lager han tøyse-kjendisnyheter. TVNorge har i alt laget 12 programmer.

Programmet tirsdag fikk konkurranse fra Champions League oppgjøret på Viasat, men dette er ikke en unnskyldning god nok mener Morten Wiberg i Carat.

– Det er klart at programmet bør kunne motstå konkurranse fra fotballkamper på andre kanaler, sier Wiberg.

Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere