NA24.no

Seks norske videre i cyber

Sist oppdatert:
Hele seks norske arbeider har havnet på shortlist i Cannes Lions i cyberkategorien.

Dette er ny rekord for norske byråer i denne kategorien. I fjor fikk norske byråer tre arbeider til shortlist i cyberkategorien og vant en bronse.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Slått av svenskene
Selv om norske byråer gjør det bra i cyber i år, er det fremdeles noen trinn opp til storebror Sverige. Svenskene har 28 arbeider på shortlist, og ti av dem er fra byrået Forsman & Bodenfors, skriver KF-Express. De er også etablert på det norske markedet gjennom SMFB, hvor de eier 50 prosent. Danskene har fem arbeider på shortlist i cyber.

De norske nominerte
Try og McCann har begge to bidrag fortsatt med i konkurransen, mens Kitchen og BBDO har med ett bidrag hver i cyber. Bidraget fra Kitchen, provnarkotika.com, gjorde storeslem i Gulltaggen tidligere i år.

«Stella Awards» for Kreativt Forum, av McCann Norway/Mediafront.

«Prøv narkotika» for Uteseksjonen, av Kitchen/Mediafront.

«Piracy kills music» for Norsk musikkindustri, av McCann.

«Widerøe julekampanje» av BBDO Oslo/Mediafront.

«Camo» for Cupido, av Try reklamebyrå.

«Windmill» for Siemens, av Try reklamebyrå

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere