NA24.no

Selvjustis fra callsentrene

DM-bransjen innfører selv sertifiseringsordning for callsentre.

Da den nye markedsføringsloven ble utformet ønsket ikke departementet en godkjenningsordning, men nå innfører likevel bransjeorganisasjonen Nordma og HSH en slik ordning.

NA24 Propaganda – Norges største medienettsted

– Både for målsetting og HSH har det lenge vært en felles målsetting å bidra aktivt til å gjøre callsenterbransjen mer oversiktlig. Derfor var det en skuffelse for oss at myndighetene etter lang tid med tidvis meget konstruktiv dialog med oss, valgte å se bort fra vårt forslag om en offentlig autorisasjonsordning, sier påtroppende leder i Nordma, Therese Fevang i en pressemelding.

Nå etablerer de sin egen godkjenningsordning.

Et sentralt element i ordningen, er etableringen av en egen callsenternemnd. Nemndas medlemmer skal være uhildede personer med bransjekunnskap, som får myndighet til å kaste ut medlemmer dersom dette i ytterste konsekvens blir nødvendig. Nemnda ledes av en advokat. Det skal også drives opplæring overfor sentrene.

-Vi har godt håp om at vi i løpet av kort tid når vår målsetting om at samtlige av de seriøse aktørene ser verdien av godkjent-stempel som konkurransefortrinn, og søker om å få sin virksomhet godkjent av målsetting/HSH, sier Fevang.

Har du et medietips – kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere