Gå til sidens hovedinnhold

Senker prisene

Radio Norge og SBS Radio driver markedstilpasning.

Etter SBS Radios lansering av Radio Norge har radioaktøren sikret seg nær 40 prosent av den kommersielle radiolyttingen.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Samtidig er kommersiell radioandelen vokst seg større enn noen gang.

- Radio Norge har siden oppstarten opplevd sterk vekst og skapt et nytt kommersielt radiolandskap. Vi er en av to store aktører i markedet og må tilpasse oss markedet og våre konkurrenter, sier kommersiell direktør i SBS Radio, Jan Karlsen, i en pressemelding.

Fra førstkommende mandag reduseres prisen med i overkant av 7 prosent for kost per tusen lytter, til 99 kroner.

- De fleste annonsører velger gjerne en flerkanalløsning og vi vil bidra til at radiokjøp fortsatt er enkelt og sammenlignbart, til glede for radioannonsører som nå får flere lyttere til en bedre pris, sier Jan Karlsen.

Radio Norge har mer enn 1,6 millioner lyttere per uke og en markedsandel på over 10 prosent av all radiolytting.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Reklame

NÅ: Rekordlav pris på Northug-brillene

Kommentarer til denne saken