NA24.no

Valuta USD 7,77 EUR 9,60 GBP 11,12 SEK 92,37
Oslo Børs 0,19%
Foto: Crestock

Sex selger ikke

«Sex sells», trodde Diesel, men gikk med millontap.

«Sex sells - unfortunately we sell jeans» lyder det nyeste slagordet til klesmerket Diesel, der reklameplakatene er prydet av lettkledde modeller i jeans.

Tross bruken av verdens mest kjente salgstriks stupte salget av Diesel-jeans i 2009.

Omsetningen til Diesel i Norge sank med nesten 20 prosent i fjor sammenliknet med 2008. Det førte til et underskudd på knapt tre millioner kroner.

Salgssfloppen kom ikke overraskende på Diesel. Selskapet skriver i styrets årsberetning at det har vært en generell nedgang i jeans-markedet i Norge.

- Grunnen til den forventede reduksjonen er markedsendringer i den nasjonale varehandelen som følge av den generelle instabiliteten, heter det i årsberetningen.

Diesel Norge tror de dårlige tidene er forbi, og forventer ingen ytterligere nedgang i 2010.

Få bedre råd med Nettavisens tjenester:

Minstrøm:Bytt strømleverandør og spar tusener.

Minrente:Bytt bank og spar minst 5000 kroner i året.

Mittoppdrag:Få tilbud fra håndverkere.

(Tjenestene er gratis for Nettavisens lesere)

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere