«Sex sells - unfortunately we sell jeans» lyder det nyeste slagordet til klesmerket Diesel, der reklameplakatene er prydet av lettkledde modeller i jeans.
Tross bruken av verdens mest kjente salgstriks stupte salget av Diesel-jeans i 2009.
Omsetningen til Diesel i Norge sank med nesten 20 prosent i fjor sammenliknet med 2008. Det førte til et underskudd på knapt tre millioner kroner.
Salgssfloppen kom ikke overraskende på Diesel. Selskapet skriver i styrets årsberetning at det har vært en generell nedgang i jeans-markedet i Norge.
- Grunnen til den forventede reduksjonen er markedsendringer i den nasjonale varehandelen som følge av den generelle instabiliteten, heter det i årsberetningen.
Diesel Norge tror de dårlige tidene er forbi, og forventer ingen ytterligere nedgang i 2010.
Få bedre råd med Nettavisens tjenester:
Minstrøm:Bytt strømleverandør og spar tusener.
Minrente:Bytt bank og spar minst 5000 kroner i året.
Mittoppdrag:Få tilbud fra håndverkere.
(Tjenestene er gratis for Nettavisens lesere)
Mest sett siste uken
Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!