*Nettavisen* Økonomi.

Sex selger ikke

Foto: Crestock

«Sex sells», trodde Diesel, men gikk med millontap.

«Sex sells - unfortunately we sell jeans» lyder det nyeste slagordet til klesmerket Diesel, der reklameplakatene er prydet av lettkledde modeller i jeans.

Tross bruken av verdens mest kjente salgstriks stupte salget av Diesel-jeans i 2009.

Omsetningen til Diesel i Norge sank med nesten 20 prosent i fjor sammenliknet med 2008. Det førte til et underskudd på knapt tre millioner kroner.

Salgssfloppen kom ikke overraskende på Diesel. Selskapet skriver i styrets årsberetning at det har vært en generell nedgang i jeans-markedet i Norge.

- Grunnen til den forventede reduksjonen er markedsendringer i den nasjonale varehandelen som følge av den generelle instabiliteten, heter det i årsberetningen.

Diesel Norge tror de dårlige tidene er forbi, og forventer ingen ytterligere nedgang i 2010.

Få bedre råd med Nettavisens tjenester:

Minstrøm:Bytt strømleverandør og spar tusener.

Minrente:Bytt bank og spar minst 5000 kroner i året.

Mittoppdrag:Få tilbud fra håndverkere.

(Tjenestene er gratis for Nettavisens lesere)

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.