NA24.no

Sexløs bryllupsreise gull verdt

Sist oppdatert:
IKEAs hotell-stunt hylles av bransjen.

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Torsdag vant IKEA og PR-operatørene gull og sølv for kampanjen IKEA-herberget, som fikk omtale i en lang rekke norske og utenlandske medier, under Retailprisen 07, ifølge en pressemelding.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

På sommeren i fjor reklamerte kjøpesenteret på furuset med at gjester, som ønsket det, i uken 23. til 27. juli hadde muligheten til å overnatte i soveromsavdelingen med gratis frokost på sengen dagen etter.

Over tusen søkere
Og at reklamen traff folket var det liten tvil om da over tusen søkere meldte sin interesse til de 30 plassene som var tilgjengelige hver natt.

Les mer her: 1200 vil bo på Ikea

– For IKEA er det hyggelig med anerkjennelse fra resten av retailbransjen, og prisen gir en fin bekreftelse på at det vi gjør er riktig. IKEA er for de mange menneskene, og derfor er det også et mål at aktivitetene våre skal bli lagt merke til, sier kommunikasjonsrådgiver og ansvarlig for kampanjen, Frode Skage Ullebust, i meldingen.

Fornøyd vinner
De gjestene som nok fikk mest omtale var det svenske ekteparet Angelica og Alexander som pengelense la bryllupsreisen til butikken.

- Før vi kom måtte vi skrive under på en tosiders kontrakt om at vi ikke skulle ha noen form for sex, sa Alexander til Nettavisen.

Les mer her: Sexløs natt på IKEA

PR-operatørene som var med på reklamestuntet er lykkelige for prisene.

– Retailprisen er viktig for å synliggjøre effekten PR kan ha, også for organisasjoner som lever av klingende mynt i kassa hver dag. For en lang rekke av våre kunder er det vel så viktig å flytte paller som å flytte makt, sier daglig leder i PR-operatørene, Øystein Bonvik, i meldingen.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere