*Nettavisen* Økonomi.

Sjarmerer seerne i senk

Foto: NRK-foto Ole Kaland

Her ser du vinnerne i TV-krigen på fredager.

19.02.07 14:00

Både NRK og TV 2 har hatt svært gode seertall på fredagskveldene, og forrige fredag var intet unntak.

NA24 – din næringslivsavis

«Nytt på Nytt» og «Først & Sist» fra den såkalte gullrekka på NRK holder seg stabile, med henholdsvis 1.253.000 og 1.036.000 seere. I tillegg hadde også «Beat for Beat» vel 888.000 seere.

TV 2 øker konkurransen om seerne med blant annet «Deal or no deal», «Hilde og Brede Show», samt «Senkveld» med Thomas Numme og Harald Rønneberg.

«Deal or no deal» hadde forrige fredag totalt 496.000 seere, mens både «Hilde og Brede Show» og «Senkveld» hadde en økning i seertall med henholdsvis 375.000 og 678.000 seere.

- Vi er kjempefornøyde med tallene, sier Birgit Eie, senior markedsanalytiker i researchavdelingen hos TV 2, i en kommentar til NA24 Propaganda. – Tallene holder seg relativt stabile, og særlig «Senkveld» gjør det veldig godt.

Også NRK er fornøyde med sine tall, og virker lite bekymret over den økende konkurransen fra TV 2.

- Fredagskvelden holder seg relativt stabile for oss, sier Kristian Tolonen, medieforsker i NRK.

– Skavlan er like populært, og over en tredjedel av norske TV-seerne over tolv år ser Nytt på Nytt. Det er med andre ord akkurat slik det skal være.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.