NA24.no

VINNERE: Fra venstre:Nicklas Hellborg, Stina Nordgren, Tonje S. Bjørnerem, Hans Martin Rønneseth, André Koot, Kristian Kristiansen, Jannicke Platou
VINNERE: Fra venstre:Nicklas Hellborg, Stina Nordgren, Tonje S. Bjørnerem, Hans Martin Rønneseth, André Koot, Kristian Kristiansen, Jannicke Platou Foto: SMFB

Sjarmerte seg til gull

Sølvtaggen for april klar. Se vinnerne.

Sølvtaggen for april 2012 går til SMFB for kampanjen «The Kitchen CoLab», som på en sjarmerende måte promoterer IKEAs kjøkkenplanlegger. Juryen synes dette var en fin, søt og sjarmerende idé, som man blir glad av, og legger til at det var en klar vinner denne måneden.

- Kampanjen slo meget godt an i markedet og vi ser med glede på at den også blir tatt vel imot av en fagjury, sier kreatør André Koot I SMFB, i en pressemelding.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

- Vi takker for anerkjennelsen fra juryen. Å grave frem helt ukjente personers kjøkkenskisser fra IKEAs servere, bygge løsningene og deretter spore opp menneskene bak var en spennende prosess. IKEA var komfortable med å satse på en idé der ikke alt var gitt på forhånd, noe vi setter pris på, sier Koot, i meldingen.

1.plass til SMFB for jobben «The Kitchen CoLab» for IKEA
IKEA har som mål å inspirere flere nordmenn til å designe sitt eget kjøkken. Sammen med SMFB laget de The Kitchen CoLab, en kampanje basert på fire helt vanlige folks kjøkkendesign.

Juryen synes dette var en fin, søt og sjarmerende ide som man blir glad av. Ved å ta tak i fire eksisterende kjøkkendesign laget av helt vanlige folk, blir dette som et bevis på at alle er kjøkkendesignere på IKEA. Noe som også står veldig godt opp mot IKEAs kjernefilosofi - det å la kundene gjøre en del av jobben selv. En økt bruk av kjøkkenplanleggeren og et økt kjøkkensalg på 9 prosent viser at dette er noe som har falt i smak hos folket.

Juryen vil også trekke frem at jobben har et imponerende stykke håndverk. Med andre ord en klar vinner i april måned.

-Rett og slett inspirerende, sier juryleder Jan Finnesand, i meldingen.

2.plass til TRY/APT for «Tentamen på to minutter» for Kunnskapsdepartementet
Kunnskapsdepartementet har som mål å få økt rekrutteringen til lærerutdannelsene. Konseptet «Har du det i deg» er inne i sitt fjerde år hvor det denne gangen ble fokus på det faktum at lærere må være kunnskapsrike. TRY/APTs løsning: Tentamen på to minutter.

En flott ide med et nydelig håndverk og «smooth execution». At løsningen fungerte like godt på alle plattformer er misunnelsesverdig mener juryen. En liten og «hurtig» løsning som juryen mener folk flest har lett for å dele med venner.

- Fint løst og to minutter vel brukt , oppsummerer juryen i meldingen.

3. plass til Creuna for «Flyttelasset» for Ruter

Creuna flyttet bokstavelig talt hele innholdet fra en skjerm til en annen, da de fikk i oppgave å promotere sammenslåingen av Trafikanten.no og Ruter. Hovedmålet med kampanjen var å spre dette glade budskap på en engasjerende og ydmyk måte. Noe som resulterte i kampanjen Flyttelasset.

Juryen synes dette var en klar og tydelig idé. Og fint forsterket ved å flytte innholdet fra en skjerm til en annen. Sammenslåingen er i utgangspunktet et relativ kjedelig budskap, men som juryen mener Creuna har løst på en leken og positiv måte.

- En fin løsnings som vi tror faller i smak hos målgruppen, mener juryen i meldingen.

4. plass til McCann/MediaFront/SDG for «Gulesider på iPad» for Gule Sider

En fjerdeplass for Gulesiders iPad applikasjon.

Gulesider ønsket å utarbeide en iPad applikasjon for sin søketjeneste. En applikasjonen som skulle lanseres i samtlige av de markeder Gule Sider opererer i, og tilpasses de deretter. En kartbasert app ble resultatet.

Juryen lar seg imponere over et innovativt navigasjonshjul og brukervennlig interaksjons design. Og mener muligheten til å se hvor sine facebookvenner befinner seg er en fin tilleggsfunksjon.

- En flott app som føles riktig og bra kommende fra Gulesider, oppsummerer juryen i meldingen.

Teamet bak månedens vinner bestod av:
Kreativt team: Hans Martin Rønneseth og André Koot

Prosjektledere: Jannicke Platou og Tonje Skjetne Bjørnerem

Konsulent: Kristian Kristiansen

Formgiver: Nicklas Hellborg

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere