Gå til sidens hovedinnhold

Sjekker barns medievaner

For første gang deltar treåringer i en norsk medieundersøkelse.

I løpet av februar måned har TNS Gallup intervjuet 600 barn i alderen tre til tretten år for å finne ut mer om deres medievaner til undersøkelsen «Medie Barn 2007», skriver Dagens Medier.

NA24 - din næringslivsavis

Dette skal også være første gang små barn helt ned tre-årsalderen deltar i en slik undersøkelse i Norge.

Barna, som har blitt intervjuet sammen med foresatte, er blitt delt inn i tre grupper- 3-5 år, 6-9 år og 10-13 år.

Totalt 200 barn fra hver aldersgruppe er blitt intervjuet om blant annet hvilken tilgang de har til medier, hvor mye tid de bruker på medier og hva de bruker Internett til.

Resultatene fra undersøkelsen skal være klare i løpet av mars.

Materialet vil bli delt inn i tre delrapporter- en om utstyr, mobiltelefoni og spill, en om bruk av avis, radio og tv, og en om Internett.

Reklame

Her kan du levere Vikinglotto