*Nettavisen* Økonomi.

Skarpere fra Newsweek

Tidsskriftet skal kutte formatet og velger samtidig smalere målgruppe.

09.02.09 10:52

Målet er å styrke seg i en mindre, men mer kjøpesterk målgruppe, skriver New York Times.

Sjekk ut NA24 Propagandas nye medieguide

Newsweek gis ut av Washington Post og tidsskriftet tjener ikke penger.

Redaktør Jon Meacham sier til New York Times at de nå vil prioritere ned å dekke store felles nyhetssaker.

- Hvis vi ikke har noe originalt å si, så kommer vi heller ikke til å dekke det, sier Meacham.

Hovedmålgruppen for endringene er de rundt 1,2 millionene abonnenter bladet har i dag. Hvor fornøyd de er med resten av den nye strategien gjenstår å se - det er planlagt en prisøkning på mer enn hundre prosent.

- Hvis vi ikke får folk til å betale for det de elsker så er det mange av oss som er «out of business», sier Newsweeks administrerende direktør Tom Ascheim til NY Times.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag