*Nettavisen* Økonomi.

Slik skal A-Pressen tjene penger

Konstituert konsernsjef Thor Gjermund Eriksen i A-pressen, presenterer første kvartalsresultat for konsernet. Foto: Aleksander Andersen / Scanpix

Smartclip har inngått avtale med A -pressen.

Samarbeidet med smartclip gir annonsørene muligheten til videoannonsering på alle de 50 publikasjonene som A-Pressen eier i Norge.

Smartclip, ledende innen annonsenettverk for Web TV, lanserer et samarbeid med A-Pressen Digitale Medier. A-Pressen gir annonsørene muligheten til å kommunisere med over en million nordmenn i uken og mer enn 400.000 om dagen. Smartclip vil bistå A-Pressen i både det kommersielle salget og teknologien for video annonsering.

Videoreklame vokser
- Markedet for film og lyd vil vokse med tiden, og samarbeid med smartclip gir oss muligheten til å kapitalisere på det økende bruket av video, sier Ben Christensen hos A-pressen i meldingen.

A-Pressen er Norges største digitale partnerskap med lokaleaviser og har som mål å finne nye inntektskilder for medieselskapet

Tekniske løsninger
Det gjør de gjennom en samordnet forretningsutvikling blant medieselskapene, kombinert med nye tekniske løsninger.

- Samarbeidet med A-pressen betyr at vårt norske nettverket vokser med flere aviser samtidig som det gir oss en mye sterkere geografisk dekning, sier Jonas Rundgren i meldingen.

Sterkest i Norge
- Etter den sterke veksten i Sverige, der smartclip nå når omtrent 50% av web-TV-seere og levert mer enn 150 online video kampanjer, så er neste trinn Norge, forklarer han.

- Det norske markedet er et skritt foran den svenske på mange nivåer, noe som betyr at vi tror på rask ekspansjon i Norge i løpet av høsten, sier Rundgren.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.